"Fjollor" vid Myrängen

Startat av Fredrik Gelin, 24 augusti 2008, 08:19:11 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Gelin

En tanke som slog mig i våras var hur lägligt Ågestavägen passerar hästhagar och naturreservat, man får lätt känslan av att befinna sig på landet snarare än i förorten.
Dock har det av olika anledningar inte blivit av att jag tagit några bilder från sträckan förrän jag nu kom på att det var hög tid pga flytt.


Här passerar Swebus 5513 mot Skogås


Och här 5548 från samma bolag på väg mot Huddinge sjukhus.

Hästhagarna i bakgrunden tillhör Gullarängens ridsällskap och bilderna är tagna mellan hållplatserna Högmoravägen och Myrängen på linje 742.
Har för mig att det visades bilder på gamla forumet från Myrängen någonstans i Norrland, minns tyvärr inte vem som lade ut bilderna (Krille?), men det vore kul med lite bilder därifrån som jämförelse...
//Fredrik

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jona





Här är några bilder från Myrängen i Skelleftehamn, i det gröna huset som syns i bakgrunden på bild 1 bor fotografen.
Här har vi inga hästar längre då stallet brann ner för 25 - 30 år sedan eller så. Utan Risk-byggen och HSB har sina bostadsrätter på området. Betongkåkar som stått här i över 50 år. Numera visserligen förklädda med plåt.

Så det finns viss miljöskillnad mellan områderna, ditt Myrängen med hästar och mitt med husbebyggelse.

/Jona
MVH Filosofen Jona

Peter Erret

Trevliga bilder Fredrik men jag vill inte ha öken tillbaka.

Fredrik Gelin

Nåja, det är ju en fråga om var man ställer sig, ungefär 200-300m längre ned för Ågestavägen kommer man till fd Tempo, numera blivande Samglas. runt den rondell som ligger där vimlar det av villor och det radhusområde i betong som jag nu lämnar.
Men man väljer naturligtvis en fotoplats som inte visar för mycket av det...  ;)
Tack för bilderna Jona!
//Fredrik