Olika biljetter för UL och GUB

Startat av Neopland, 22 augusti 2008, 20:49:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Neopland

Hej!

Jag tycker det är rätt jobbigt med olika biljettsystem för Gamla Uppsalabuss och Upplands Lokaltrafik. Ogillar de där föråldrade papperskorten som man har på UL-bussarna, någon som vet varför UL inte inför samma system som GUB? Det är olika bolag visst, men de borde ha ett bättre samarbete på den fronten tycker jag. Tycker att den där sexknappars buscom-kortläsaren är alldeles förträfflig och att fler bolag borde använda den överlag.

Björn Ax

#1
Nu när BIMS är på gång så kommer dom inte göra nåt innan det är klart.

Då kommer GUB och UL och massa mera bolag i mellansverige ha samma biljettmaskiner.

Så iaf jag väntar med spänning tills BIMS kommer igång. Nångång runt 2010 eller 2011.

Mer kan läsas på http://bims.dalatrafik.se

David S

Har för mig att det står i UL tidtabeller att man ska sammanfoga ULs regionaltrafik med Stadstrafiken i Uppsala. Kan detta ha något med BIMS att göra?

Jonas

Citat från: David S skrivet 22 augusti 2008, 22:15:28 PM
Har för mig att det står i UL tidtabeller att man ska sammanfoga ULs regionaltrafik med Stadstrafiken i Uppsala. Kan detta ha något med BIMS att göra?

Knappast troligt då UL inte "äger" stadstrafiklinjerna, även om de tycks tro det ibland...

Björn Ax

#4
Citat från: David S skrivet 22 augusti 2008, 22:15:28 PM
Har för mig att det står i UL tidtabeller att man ska sammanfoga ULs regionaltrafik med Stadstrafiken i Uppsala. Kan detta ha något med BIMS att göra?

Nja inte så troligt att dom skriver det redan nu. Då BIMS inte kommer till Uppsala förrän tidigast årsskiftet 2009/2010.

Ja nu har jag läst lite mera i tidtabellen. Det står:
17. Införa gemensamma biljettregler för stadstrafiken i Uppsala och regiontrafiken (höst)

Alltså att det ska vara samma åldersregler och djurregler för både stads och region.
En skillnad som e nu är att på region kostar en hund inget och på stadstrafiken kostar hunden.
Så det är väl sånt som ska ändras till att vara samma på bägge.

Jonas

Citat från: hamre skrivet 23 augusti 2008, 12:30:14 PM
Alltså att det ska vara samma åldersregler och djurregler för både stads och region.
En skillnad som e nu är att på region kostar en hund inget och på stadstrafiken kostar hunden.
Så det är väl sånt som ska ändras till att vara samma på bägge.

Detta är nog mera troligt...  :P

David S

Citat från: Z skrivet 24 augusti 2008, 01:22:52 AM
Detta är nog mera troligt...  :P

Sant efter att ha läst vad som står i UL tidtabell så ändrar jag min åsikt. (: