Huvudmeny

58:an beskuten

Startat av Zella, 22 augusti 2008, 18:21:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

Göteborg > Chigago > Maffia

Det är skottlossning nästan varje dag... till och med i fina området Bagaregården/Strömmensberg i innestan... och nu tycks det skutas på nästan vad som helst.

Våga man tuta på nån, våga man yttra sig  :-\ ::) ??? :( >:(

Hur som helst så är det en oroväckande utveckling...

http://gp.se/gp/road/Classic/shared/printArticle.jsp?d=113&a=440353

Jonas

Hade föraren varit uppmärksam på vad som höll på att hända så hade han ju kunnat vrida till lite på ratten.....  8)

Neopland

Exakt, idioter skall tas med hårdhandskarna! Dock hade chauffören sen fått skulden för allting tyvärr, man får ju inte längre försvara sig ens, inte mycket i alla fall...

Zella

Som förare kanske man ska köra åt sidan istället för att mästra motorburna som är beväpnade med skjutvapen... det är svearikets genier i rosenbad som borde dra åt svångremmen å verkligen sluta dalta med dom kriminella...

Vad jag tänkt på är att dom begår bankrån och gömmer sedan bytet... blir haffad och åker in och dom får utbildning, god och näringsrik mat, tips från andra kriminella, tv med många kanaler... och så en vacker dag så kommer dom ut som muskelpaket samt är utbildad i nåt... samt ett startkapital på ca 20-80.000 om inte mer. Är man pensionär och har arbetat och slitit hela livet så får man ca 10.000 i månaden... och bor man på ett hem tja då får man vara nöjd med ett halvt ägg, en ostskiva på mackan, 3 potatisar fast man kanske velat ha 5 för att bli mätt... samhället är sjukt.  :-\

yngrot

Samhället sjukt ja visst är det så tyvärr....  inte klokt att de håller på att skjuta så här.... :P
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Wetjo

Citat från: Tomas Fransson skrivet 22 augusti 2008, 22:42:59 PM
Som förare kanske man ska köra åt sidan istället för att mästra motorburna som är beväpnade med skjutvapen... det är svearikets genier i rosenbad som borde dra åt svångremmen å verkligen sluta dalta med dom kriminella...

Vad jag tänkt på är att dom begår bankrån och gömmer sedan bytet... blir haffad och åker in och dom får utbildning, god och näringsrik mat, tips från andra kriminella, tv med många kanaler... och så en vacker dag så kommer dom ut som muskelpaket samt är utbildad i nåt... samt ett startkapital på ca 20-80.000 om inte mer. Är man pensionär och har arbetat och slitit hela livet så får man ca 10.000 i månaden... och bor man på ett hem tja då får man vara nöjd med ett halvt ägg, en ostskiva på mackan, 3 potatisar fast man kanske velat ha 5 för att bli mätt... samhället är sjukt.  :-\

Vem är då samhället? ???
Jo, det är du, jag och alla andra som röstar i politska val.  :o
Där har vi chansen att påverka.  :P

Vill du ha hårdare straff, kontaktar du ditt parti o diskuterar frågan.
Kört hårt!
Föraren kunde vridit på ratten och hävdat nödvärnsrätten.
Frågan kan dock inte avgöras förrän det väcks i domstol eller att åklagaren väljer att inte åtala.
Det är risken med detta förfaringssätt.  :-\

Jo

Citat från: Wetjo skrivet 23 augusti 2008, 15:51:29 PM
Vem är då samhället? ???
Jo, det är du, jag och alla andra som röstar i politska val.  :o
Där har vi chansen att påverka.  :P

Vill du ha hårdare straff, kontaktar du ditt parti o diskuterar frågan.
Kört hårt!
Föraren kunde vridit på ratten och hävdat nödvärnsrätten.
Frågan kan dock inte avgöras förrän det väcks i domstol eller att åklagaren väljer att inte åtala.
Det är risken med detta förfaringssätt.  :-\


Nu verkar det som att man uppdaterat artiklen med att man inte längre tror att det var motorcyklisterna som besköt fordonet:

"- Skotten har antagligen inte avlossats från motorcykeln som ett anonymt vittne iakttagit i samband med händelsen. Skotten har avlossats från ett annat håll.."

Nupski

Linje 58a stoppad mellan Marklandsgatan - Askims Kyrka nu på lördagskvällen. Ett flertal fordon beskjutna och stenkastade under kvällen.

bastuper

Lite OT men här i övik har vi blivit drabbade av moppegäng, dom har enligt tidning träffats på en hemsida och sen bestämt träff här vid hockeyarenan och kört runt stan, 24 moppar blåste förbi här hos mig igår och polisen fick rycka in med 2 MCfordon.

Att dom lev om vet jag inte lgen har nått att säga till om snarare be dom hålla sig utanför centrum kanske, däremot var det ev lite trimning och fylla och sådant.

http://allehanda.se/avdelning/ornskoldsvik/31275

Själv brukar jag inte vara i centrala stan där gallerierna finns efter stängning, man vet ju aldrig vad folk kan hitta på, bara för tat det är mörkt och affärerna är stängda.

Men mitt på dan kan det vara 20 gånger mer folk och alla beter sig som - folk.


Erling.L

Kruthus gatan fick 3 bussar med trasiga rutor under helgen


Det jag frågar mig mest e nöjet i o förstöra på detta viset men klart ibland får man känslan att man inte får klaga på överklass packet därnere, tidningarna har jag inte hittat ett ord om det hela i men den stackars övningsköraren som pajae en ruta på centralen skriver man om.
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Nupski

Tycker bättre om att köra till Bergsjön än till Hovås med 58an.