Huvudmeny

Linje 28s

Startat av Peter Rost, 13 augusti 2008, 20:39:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Rost

SL  inrättar  en  ny  tillfällig  busslinje 28s, mellan  Österskär  och  Danderyds  sjukhus  t.om.  mitten  av  november. Detta  p.g.a  att  "byggprojekt"  utmed  Roslagsbanan  försenats, och  som  får  följdeffekter  längs  med  hela  banan.

/Peter

Jonas Strömblad

Vem kör? Linjebuss eller Busslink?
/J

Karsten

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 13 augusti 2008, 20:46:15 PM
Vem kör? Linjebuss eller Busslink?
/J

Du menar Linjebuss eller SL Buss AB?

Jonas Strömblad

Eehh, förlåt Connex menar jag...
/J

Zella

Busstrafik = Veolia... fd Linjebuss, Connex  ::)

Jonas Strömblad

Jajaja, frågan var vem som ska köra linje 28S och inte vad Linjebuss råkar heta just idag.
/J

Fredrik Gelin

Jag skulle gissa att det blir "Linjebuss" alias Veolia som kör, Busslink lär inte ha kapaciteten för en sådan linje under vintertidtabellen skulle jag tro.
//Fredrik

Ted Selander

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 15 augusti 2008, 08:00:25 AM
Jag skulle gissa att det blir "Linjebuss" alias Veolia som kör, Busslink lär inte ha kapaciteten för en sådan linje under vintertidtabellen skulle jag tro.
//Fredrik

Jag kan bekräfta gissningen.

/Ted

virtual1

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 14 augusti 2008, 18:54:21 PM
Jajaja, frågan var vem som ska köra linje 28S och inte vad Linjebuss råkar heta just idag.
/J

Dom byter inte namn riktigt dagligen vet du ;-)

Ersa

Det blir väl Ultra, dvs Umeå Lokaltrafik AB, som kör 28S om man ska tro vad som står på de bussar som används! :P

Bussmicke

Gladö Buss. Veolia sågs igår-
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

När jag passerade på väg hem igår såg det ut att vara PTS CSU134, men jag mötte även två Veolia 49xx på E18, en röd och en blå, så det verkar blandas friskt...
//Fredrik