SL-röd boggie-MAN i Göteborg! (BILDER)

Startat av Jonas Gustafsson, 12 augusti 2008, 22:36:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

tycker den ska vara gul skyld som i skåne på våra MAN är mycket snyggare syns bättre med ner det är mörkt ute.

Zella

Fullmatrisskyltningen är också snygg... åtminstånde diordskyltar  ::)

Ulf Rådeström

Citat från: Bussmicke skrivet 13 augusti 2008, 00:16:23 AM
Om du menar skyltningen så säger jag Tack och lov. Nu slipper man halva bokstäver som kan bli med för snabba slutartider i moderna lysdiod(?)skyltar som det Tyvärr dräller av i Tyskland.
Visst det syns bar men fan så svårt att få till bra på kort.

Ja, inte begriper jag hur du (inte?) gör för att missa den texten hela tiden.
Jag har inga problem med det, och jag kör med en i sällskapet betraktad traktor....EOS 350D.


Bussmicke

Exponeringstid?
En del skyltar av den typen funkar med snabba tider men långt i från alla.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.


Ulf Rådeström

#20
Citat från: Bussmicke skrivet 13 augusti 2008, 10:00:51 AM
Exponeringstid?
En del skyltar av den typen funkar med snabba tider men långt i från alla.

Jag brukar vara rätt lat när jag fotar, och sätta kameran på sportläge, och då går det alldeles förträffligt.
Och alla skyltar har funkat för mig....men jag brukar sällan laborera med slutartider eller bländare, utan köra på programautomatik, eller som sagt sportläget.

För övrigt för att återvända till ämnet - jäkligt snygg lack på bussen...skall bli kul och få i innerstan...även om jag håller med....nya diodskyltar syns vida bättre  :)

Annars är det ju faktiskt rätt smart att få EN buss nu och alla andra vid årsskiftet. Då har man chans att rätta till fel, eller ändra saker till bättre lösningar etc.
Att förarna skall få säga sitt - tja...tror att det inte skulle hjälpa så mkt eftersom 200 förare har 200 åsikter...men kanske kanske...

M224

En fråga bara.

Skall dessa 30 st ersätta 5001-5020+5035-5044 = 30 st (årsmodell 1993+1995).

Vilka nummer kan dom tänkas att få?

Ulf Rådeström

Citat från: M224 skrivet 13 augusti 2008, 10:23:43 AM
En fråga bara.

Skall dessa 30 st ersätta 5001-5020+5035-5044 = 30 st (årsmodell 1993+1995).

Vilka nummer kan dom tänkas att få?

När man ersätter bussar går man inte i nummerordning, utan passar alla gånger på att rangera ut dom bussar som är i sämst skick, och det kan vara vilka som helst av dom MaxCi-bussar som finns i Söderhallen.

7501-7530

Mikael T Nilsson

Fina bilder! Enligt uppgifter jag fått tidigare ska boggiebussar börja trafikera linjerna 76 och 77. Frågan är om Söderhallen tar över driften av linje 77 från Hornsberg, för det behövs väl knappast 30 bussar till linje 76? Eller får bussarna trafikera andra Söderhallen-linjer, t ex stomlinjerna samt 47E?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

M224

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 13 augusti 2008, 10:29:16 AM
När man ersätter bussar går man inte i nummerordning, utan passar alla gånger på att rangera ut dom bussar som är i sämst skick, och det kan vara vilka som helst av dom MaxCi-bussar som finns i Söderhallen.

7501-7530

Tack  :)

Ted Selander

Citat från: Norrortsmicke skrivet 13 augusti 2008, 10:30:52 AM
Fina bilder! Enligt uppgifter jag fått tidigare ska boggiebussar börja trafikera linjerna 76 och 77. Frågan är om Söderhallen tar över driften av linje 77 från Hornsberg, för det behövs väl knappast 30 bussar till linje 76? Eller får bussarna trafikera andra Söderhallen-linjer, t ex stomlinjerna samt 47E?

Det är inte helt klart vilka linjer som de kommer att trafikera, även om 76:an är en lågoddsare. Stomlinjerna är inte aktuella pga den röda lacken.

/Ted

Bussmicke

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 13 augusti 2008, 10:29:16 AM
När man ersätter bussar går man inte i nummerordning, utan passar alla gånger på att rangera ut dom bussar som är i sämst skick, och det kan vara vilka som helst av dom MaxCi-bussar som finns i Söderhallen.

7501-7530

Ha haa, ny nummerserie igen. Varför blir man inte förvånad? ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Något som är helt klart är att det ska bli jäkligt kul.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Rådeström

Citat från: Bussmicke skrivet 13 augusti 2008, 11:44:54 AM
Ha haa, ny nummerserie igen. Varför blir man inte förvånad? ;)

Tur inte du har en begränsning på antalet olika fotosidor på bussmicke.se  ;D

Ivo

 :D  Äntligen, den första av Busslink Söder,s MAN bussar börjar närma sig hemmahallen. Eftersom vi nu bara har 10 MAN led. Men tyvärr har 41 volvo led. Så är dessa totalt 30 MAN boggiebussar ett välkommet inslag i Söder,s vagnpark. Hoppas de är lika fina att köra som de 10 ledvagnarna är.  ;D
Enligt min mening är MAN ledvagnarna de bästa cityledvagnar som rullat i Stockholm.   ;D 8)
Ivo