Varför norska bussar

Startat av mattej, 05 augusti 2008, 22:44:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

mattej

Jag bor inte i Farsta men brukar ändå vara en frekvent besökare av stället. Som bekant körs det ju ersättningbussar dit från Gullmarsplan. Jag har läst på bussnack en tid men jag har aldrig sett någon som har berört det faktum att det körs med norska bussar. Vad är orsaken till det? Av hävd bojkottar jag allt norskt, så ibland får man vänta en bra stund innan det kommer en svensk buss (ljusblå med något rött/gult runt märke på, någon länstrafikbuss från annat distrikt) som man kan åka med. Har inte SL råd att köpa bussar längre, så de måste importera från Norge eller vad handlar det om? Med tanke på de höjningar som har skett av SL-kortet och med tanke på den enorma vinst SL gör varje år borde det finnas ekonomiska medel.

Jag gillar de 18X-bussarna bäst för de är ju till och med snabbare än tunnelbanan. :) Hoppas dessa kan köras också när tunnelbanan kommer igång igen, även om det är föga troligt.

Jonas Strömblad

Gör SL en enorm vinst varje år?  :o
/J

Karsten

Får man fråga varför du hatar allt norskt?  ???

Nico


Frågan om varför det rullar norska bussar torde ha besvarats av Lars. Följdinläggen/frågorna har inget med saken i sig att göra utan rör enbart personliga åsikter/uttalanden hos trådstartaren och kan säkert besvaras via e-mail av honom/henne om någon är intresserad.

Då ett snabbt svar är lagt låses därför tråden tillsvidare för att hindra vidare urspårning. Vill någon ha den öppnad så hör av er till någon av administratörerna.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman