GUB 627,628 i dag borta

Startat av Fredrik Mattsson, 05 augusti 2008, 20:18:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Mattsson

Såg i alla fall inte till dom så vi får se vart dom hamnar nu....


Oskar A

Stämmer bra att de gått iväg idag. Mötte de i tät följd på Kungsängsleden vid kl. 09.30 i förmiddags. Neoplan i Kungens Kurva eller Busmarket borde varit destinationen.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

jocke

Början på slutet med andra ord :/
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Simon A

Kanske var i rättan tid för dessa. 627 var ganska trött på slutet, dels i starten och mittaxeln hade blivit enormt stel. En oaktsam förare över ett fartgupp kunde resultera med smärta i ryggslutet men j***ar vad 627 hästade på när den väl kom iväg. Men 628 var relativt pigg men den gick ju sönder tidigare i våras, vattenpumpen eller nåt. Lät inge vidare innan pumpen gick.

//Simon

Bussmicke

Så man bestämde sig för att avyttra dem till slut, det har varit olika bud..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Mattsson

#5
om jag förstått det rätt är dom nu hos TAK i Tallinn och tänkta inv nr på dessa 1445/1446  :)

Ändrar lite: Dom är där  :) :)

Bussmicke

När får vi se bilder på TAK 1445+1446, i morgon?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Neopland

Vid en titt på registreringsnummrena på vägverkets hemsida så står bussarna fortfarande skrivna på Gamla Uppsalabuss.
Hur lång tid tar det innan fordonet skrivs över på sin nya ägare?

jocke

Citat från: Bussmicke skrivet 11 augusti 2008, 21:51:00 PM
När får vi se bilder på TAK 1445+1446, i morgon?

Precis Fredrik, när?!!!  :P
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Fredrik Mattsson

Citat från: jocke skrivet 12 augusti 2008, 18:21:01 PM
Precis Fredrik, när?!!!  :P

Nej, lite längre tyvärr  :P.... Kanske om man har tur, om två veckor
och att dom är ute i trafik... (Därför försökt speeda upp tempot
bland TAK vagnar på hemsidan ;))

Ulf Rådeström

Citat från: Neopland skrivet 12 augusti 2008, 13:47:26 PM
Vid en titt på registreringsnummrena på vägverkets hemsida så står bussarna fortfarande skrivna på Gamla Uppsalabuss.
Hur lång tid tar det innan fordonet skrivs över på sin nya ägare?

Oj....VV:s kvarnar kan mala ganska långsamt ibland, men framförallt måste man ha in båda regskyltarna för att avregistrera fordonet. Får man inte det tar det längre tid.
Troligen verkar bussarna inte gå genom någon "mellanhand" utan direkt till TAK i Tallinn, varför det nog "bara" blir en avregistrering, och inget ägarbyte.

Neopland

#11
Kan personligen tycka att dessa bussar är rätt bra på linjerna 110, 111 och 115 då de, till skillnad från låggolvarna, inte går på så högt varvtal vid landsvägskörning och därmed bullrar mindre och drar mindre soppa. Dessutom har de inte gått så långt, de har ju gått mindre än GUB 721, 722 och 723 (enligt min jämförsle på vägverket databas), de är ju också höggolv och är dessutom ett par år äldre än Scania CN113-ledbussarna, borde inte dessa exporteras snart? GUB skall ju satsa på ledbussar i framtiden, så då skall väl dessa bort också?

Janne Rickman

Scania Ledbussarna är äldre än Neoplanerna
629-632 levererades till GUB 1996-02-12
633 levererades till GUB 1996-05-10
721-723 levererades till GUB 1996-12-20

/Janne

Neopland

Ok fick för mig att det var 94:or. Dock i övrigt har de ju ett mycket högre miltal på vägmätaren och är korta, det sistnämnda verkar lite motsägelsefullt med tanke på att GUB satsar på ledvagnar... hur länge blir dessa kvar då?