Skellefteå-Sorsele

Startat av Jan, 01 augusti 2008, 17:03:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jan

Denna linje kördes av Swebus för något år sedan. Inte vet jag att där varit upphandling, då jag idag såg att Skelleftebuss via busspoolen kör den idag. Någon som vet något?
I branschen 37 år

Greger Larsson

Upphandlades för ca 3 år sedan. Trafikeras av Skelleftebuss sedan nyåret -06(Busspoolen är ej inblandad i denna linje/kontrakt).

/GL

Ersa

Busspoolen är väl inte inblandade i alltför många av Skelleftebuss linjer då dessa väl är konkurrenter "egentligen"?
Däremot är Skelleftebuss lite märkligt nog medlemmar i Centrala Buss Norrbotten.

Greger Larsson

Jodå, i o m köpet av Norsjöbuss så kör Ske-buss på Busspoolens avtal på vissa linjer också! Men visst är dom samtidigt konkurrenter.
/GL

Yujin Zhang

Har någon förresten bild på denna linje 29 (som den verka heta)? Jag har lyckats missa den de två gånger jag var i Skellefteå och gången jag var i Sorsele (båda pga linjens "taskig" tidtabell)...

Jona

Citat från: Yujin Zhang skrivet 01 augusti 2008, 21:48:00 PM
Har någon förresten bild på denna linje 29 (som den verka heta)? Jag har lyckats missa den de två gånger jag var i Skellefteå och gången jag var i Sorsele (båda pga linjens "taskig" tidtabell)...



Duger denna?

/Jona
MVH Filosofen Jona

Jan

Citat från: Greger Larsson skrivet 01 augusti 2008, 21:33:17 PM
Jodå, i o m köpet av Norsjöbuss så kör Ske-buss på Busspoolens avtal på vissa linjer också! Men visst är dom samtidigt konkurrenter.
/GL

Skebuss kommer inte att köra i Busspoolen när nuvande avtal avslutas.
I branschen 37 år

Yujin Zhang


Ersa

Citat från: Jan skrivet 01 augusti 2008, 23:44:11 PM
Skebuss kommer inte att köra i Busspoolen när nuvande avtal avslutas.

Då blir det väl enbart egen regi, samt eventuellt som fortsatt underentrepenör åt Veolia på linje 12 & 21.

Egentligen borde väl Swebus Umeå (mycket trafik + stor depå i Umeå) vara en bra tänkbar samarbetspartner med Skelleftebuss (mycket trafik + stor depå i Skellefteå), när framtida anbud på kusttrafiken norr om Umeå ska upphandlas.

Bussmicke

Citat från: Yujin Zhang skrivet 01 augusti 2008, 21:48:00 PM
Har någon förresten bild på denna linje 29 (som den verka heta)? Jag har lyckats missa den de två gånger jag var i Skellefteå och gången jag var i Sorsele (båda pga linjens "taskig" tidtabell)...

Jag har en bild på linjen i Sorsele, var taget mellan 06 och 07 om jag inte minns fel.
Vet ej hur ofta linjen går, kan det vara 2 dubbelturer?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Yujin Zhang

Citat från: Bussmicke skrivet 03 augusti 2008, 20:04:26 PM
Jag har en bild på linjen i Sorsele, var taget mellan 06 och 07 om jag inte minns fel.
Vet ej hur ofta linjen går, kan det vara 2 dubbelturer?

En dubbeltur tror jag det är. (Orkar inte besöka Länstrafiken Västerbottens usla hemsida...)

Jan

Citat från: Yujin Zhang skrivet 03 augusti 2008, 20:05:51 PM
En dubbeltur tror jag det är. (Orkar inte besöka Länstrafiken Västerbottens usla hemsida...)

Avgåe Sörsele 6,50 hemma igen vid 19,30
I branschen 37 år