Författare Ämne: Busstationer  (läst 7339 gånger)

Utloggad Karsten

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2912
SV: Busstationer
« Svar #30 skrivet: 02 augusti 2008, 01:49:39 AM »

Trevligt? knappast, förslaget om den nyaterminalen har FÄRRE tidsregleringsplatser än vad som finns i den nuvarnade terminalen,
dessutom kan du ju gissa vad som händer när 4 ledbussar har avgångstid samtidigt och ska backa ut brevid varandra och ytterligare 4 bussar står och väntar på att få köra fram när ytterligare 4 bussar ska köra.

antagligen är förslaget utformat efter att de ska gå tunnelbana till Orminge något som ligger mellan 20 till 30 år frammåt i tiden medans en ny terminal ligger ungefär 5 år framåt i tiden...

Äsch då, det är väl bra att bygga en till underdimensionerad bussterminal? Det kommer att snabba upp processen att få till stånd bättre spårtrafik till Nacka så vi slipper detta förbannade busskaos. :D

Utloggad Anders Noren

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 1026
SV: Busstationer
« Svar #31 skrivet: 02 augusti 2008, 11:42:17 AM »

Trevligt? knappast, förslaget om den nyaterminalen har FÄRRE tidsregleringsplatser än vad som finns i den nuvarnade terminalen,
dessutom kan du ju gissa vad som händer när 4 ledbussar har avgångstid samtidigt och ska backa ut brevid varandra och ytterligare 4 bussar står och väntar på att få köra fram när ytterligare 4 bussar ska köra.

antagligen är förslaget utformat efter att de ska gå tunnelbana till Orminge något som ligger mellan 20 till 30 år frammåt i tiden medans en ny terminal ligger ungefär 5 år framåt i tiden...

I planen kan läsas att terminalen kan byggas ut genom att förlängas.

Hur många uppställningsplatser har nuvarande station (alt. behövs för den nuvarande trafiken)? Är det givet att det inte går att effektivisera?

Anders