Bästa/Sämsta länstrafik hemsidor?

Startat av Yujin Zhang, 18 juli 2008, 21:13:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

CitatStrax efter kommer Norrbotten pga prisinfo, biljettinfo och reseplaneraren är helt undermålig precis som mycket annat på sidan är.

Jag tycker den gemensam reseplanerare för "Norrland" är rätt okej. Priset har stämt varje gång jag åkt, inte som Blekingetrafiken eller Skånetrafikens reseplanerare...

/Yujin - som har åkt Sjöbo-Ystad för 4kr...

Patrik

Jag tycker den är värdelös, söker man på en sträcka där det går en buss på morgonen och man söker på eftermiddagen så står det att inga avgångar finns på dagen om man inte söker tidigare tider.
Priserna är bara för vuxen med enkelbiljett.
Ibland får man förslag på taxiresa.

Nej, bättre reseplanerare går att få ihop.

blubb

Citat från: Patrik skrivet 19 juli 2008, 01:27:11 AM
Jag håller med om att sämsta är Västerbotten pga tidtabellerna som är otroligt svårnavigerade osv.
Strax efter kommer Norrbotten pga prisinfo, biljettinfo och reseplaneraren är helt undermålig precis som mycket annat på sidan är.
Kalmar läns tidtabeller kommer därefter, dom är riktigt jobbiga att kolla i.

Länstrafiken Örebro, Sörmland och Västmanland får nog ligga på en delad topplats för att alla är ungefär lika bra och det finns tillräcklig info för att man ska klara sig.

Högst upp får kanske Skånetrafiken komma för att dom har väldigt mycket info som man kan läsa igenom, det blir lite väl mycket att läsa och leta på hemsidan men kvalitén är väldigt hög på infon.

Kolla tidtabellen för någon av de mindre linjerna hos Länstrafiken Kronoberg..  :P
Annars är deras hemsida rätt OK

Yujin Zhang

Citat från: blubb skrivet 20 juli 2008, 17:04:26 PM
Kolla tidtabellen för någon av de mindre linjerna hos Länstrafiken Kronoberg..  :P
Annars är deras hemsida rätt OK

Va glad att tidtabellerna för mindre linjer finns på hemsidan åtminstone, inte som Länstrafiken Västerbotten...

/En som upptäckte att det går bussar till bl.a. Ammarnäs efter ha sökt på reseplanrare...

EDIT: Nu såg jag att tidtabellerna "finns" på deras hemsida, bara att de inte dyker upp när man söker på orter som de passerar. Pröva gå in på denna länk (http://www.tabussen.nu/fprw/tidtabeller/1602.pdf) sen leka runt lite med siffror så får du upp de flesta tidtabeller för Västerbotten.

Leif D

Citat från: JAB skrivet 19 juli 2008, 10:24:03 AM
Hur 17 kan man ange priset för årskortet per månad ? Eller har jag missförtått något här ?
http://www.tabussen.nu/files/T6CDEw3u.pdf

Jo, nog har du missförstått alltid.....
Priset anger Årskort med autogiroköp, vilket betyder att man betalr en summa varje månad, via autogiro. Sen uppdateras bara data i biljettmasinsystemet, alternativt skickas kort ut via post.
Detta system används av flera länsbolag.
;-)

JAB

Citat från: Leif D skrivet 20 juli 2008, 17:24:03 PM
Jo, nog har du missförstått alltid.....
Priset anger Årskort med autogiroköp, vilket betyder att man betalr en summa varje månad, via autogiro. Sen uppdateras bara data i biljettmasinsystemet, alternativt skickas kort ut via post.
Detta system används av flera länsbolag.

Har jag ?

Jag frågade "Hur 17 kan man ange priset för årskortet per månad ? "

Inte det var ett billigt årskort, bara 1107 kr/år !

Vi tar om frågan igen då, Men lite tydligare den här gången.

Är det legalt att ange priset på ett årskort utan att ange att betalning sker månadsvis, jag trodde i mitt enfald att detta var tvunget att stå med på prislistan, men så är det bevisligen inte.

Tack för svaret i alla fall Leif D

Carl W

Citat från: Davve skrivet 19 juli 2008, 17:40:42 PM
"Ärade gratisåkare" var ju klockren! Men blir förbannad när jag hör hon tjejen stå där och argumentera för gratisåkande då "man inte ska betala för nåt som borde vara gratis" och att det är "folks rättigheter att förflytta sig", därför ska man inte betala för sig t-bana och buss... Snacka om dålig verklighetsuppfattning!  ???

Undrar om hon tycker att bensinen borde vara gratis också.

Leif D

Citat från: JAB skrivet 20 juli 2008, 19:00:38 PM
Har jag ?

Jag frågade "Hur 17 kan man ange priset för årskortet per månad ? "

Inte det var ett billigt årskort, bara 1107 kr/år !

Vi tar om frågan igen då, Men lite tydligare den här gången.

Är det legalt att ange priset på ett årskort utan att ange att betalning sker månadsvis, jag trodde i mitt enfald att detta var tvunget att stå med på prislistan, men så är det bevisligen inte.

Tack för svaret i alla fall Leif D

Det var så lite så, men faktum är ju att det står......   iofs inte på prislistan, men väl bland förutsättningarna för kortet.
Dom hittar du här Årskort med autogiro, i Västerbotten

Sedan kan man ju inte säga annat än att tabussen.nu nog är den sämsta i branschen.
;-)

Simon Bertilsson

Citat från: Carl W skrivet 02 augusti 2008, 23:30:32 PM
Undrar om hon tycker att bensinen borde vara gratis också.

Jag skulle kunna tänka mig en flygresa till andra sidan jordklotet. Betalar SL med hennes skattepengar så vore det perfekt för min del. Det är ju faktiskt min rättighet att förflytta mig!  ::)

Jonas

Citat
Undrar om hon tycker att bensinen borde vara gratis också.

Inte bara bensinen utan alla bilar också, så det är bara att gå till närmaste bilhandlare och hämta en bil eftersom det är en mäsklig rättighet att förflytta sig!
Hur dum får man bli??  :-X

JAB

Citat från: Leif D skrivet 03 augusti 2008, 01:07:34 AM
Det var så lite så, men faktum är ju att det står......   iofs inte på prislistan, men väl bland förutsättningarna för kortet.
Dom hittar du här Årskort med autogiro, i Västerbotten

Sedan kan man ju inte säga annat än att tabussen.nu nog är den sämsta i branschen.

Jo, den är nog svårslagen som sämsta sida.

Ersa

Citat från: Patrik skrivet 20 juli 2008, 16:58:28 PM
Priserna är bara för vuxen med enkelbiljett.

Ta bort 50% av vuxenpriset så får du barnpriset. (7-17 år)
Ta bort 25% av vuxenpriset så får du ungdomspriset (18-25 år)
Krångligt? Ja, vi har ju med en viss instans i Lycksele att göra...

bjalle

Citat från: Yujin Zhang skrivet 20 juli 2008, 16:55:18 PM
Jag tycker den gemensam reseplanerare för "Norrland" är rätt okej. Priset har stämt varje gång jag åkt, inte som Blekingetrafiken eller Skånetrafikens reseplanerare...

/Yujin - som har åkt Sjöbo-Ystad för 4kr...

Har med byte och övergångsbiljetter att göra