467:an i Gustavsberg !!

Startat av at1981, 16 juli 2008, 09:10:27 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

at1981

Hejsan!


http://sl.se/ficktid/vinter/v467.pdf

Varför har SL inte valt att döpa linjen till 467H resp. 467V liksom linje 424VH och 424V?


MVH Alexander T (at1981) !!
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Max W

Vad jag förstår går linjen endast "enkelriktat" i slinga. Då finns det enligt min mening ingen anledning att lägga till bokstäverna H eller V

Börje

Citat från: Max W skrivet 16 juli 2008, 10:31:39 AM
Vad jag förstår går linjen endast "enkelriktat" i slinga. Då finns det enligt min mening ingen anledning att lägga till bokstäverna H eller V

Hur tänker du nu? Den går 00/30 åt ena hållet och 20/50 åt andra hållet i slingan. Fyra bussar i timmen således!


Max W

Ursäkta, förlåt! Jag såg bara den ena riktningens tabell när jag tittade via länken nedan. Jag var för snabb helt enkelt. Givetvis vore det berättigat med H och V när de går dubbelriktat.


Börje


Ursäkten godtagen!  :D

Nu blir Ingaröborna glada när de slipper åka hinderbanan förbi Farsta slott. Åtminstone på vardagarna...

homer

Linjen verkar vara betydligt mer nerkortad än vad som var sagt från början

Fredde

Ja det var en kraftigt nedkortad linje. Klurar bara på vart hållplatsen Vårdcentralen ska ligga, då Hamnen ligger precis vid just Vårdcentralen... ::)

Kanske kommer den skylta om, så det står via Gustavsgården åt ena hållet och via Farsta slott åt det andra. Återstå att se. Eller möjligen tänker man att den är så kort så det kan kvitta om dom får åka med på en tur runt samhället ;D


Andy

Undrar hur man tänkte när man döpte de nya hållplatserna Hamnen och Hästhagen. Sedan tidigare finns hållplatserna Gustavsbergs hamn resp. Gustavsbergs Hästhagen. Dessa nya hållplatser kommer nog ligga nära respektive äldre dito, men att ha två snarlika namn på två hållplatser på nästan samma plats, skapar nog förvirring. I fallet Hästhagen har man i Gurra lagt till ortsnamnet framför för att undvika förväxling med tätorten Hästhagen i Nacka (som dock saknar Hästhagen som hållplatsnamn).

Fredde

Observera i sammanhanget!

Hållplats Gustavsbergs hästhagen på linje 474 döps om till Skogsbo medan Hästhagen på linje 467 får ett annat hållplatsläge.


Andy

Aha, observerade inte namnbytet på båda berörda hållplatser. Då blir allt mycket mer logiskt. :-[

at1981

Citat från: Börje skrivet 16 juli 2008, 11:25:40 AM
Ursäkten godtagen!  :D

Nu blir Ingaröborna glada när de slipper åka hinderbanan förbi Farsta slott. Åtminstone på vardagarna...



Hej!

Märkligt nog finns det fortfarande turer på Ingarölinjerna som passerar förbi "Farsta slott" även under den tid på dygnet linje 467 är i trafik.


http://sl.se/ficktid/vinter/v428s.pdf
http://sl.se/ficktid/vinter/v467.pdf


T.ex. går både linje 428 och 467 kl. 15:00 från Gustavsbergs C förbi Farsta slott samma väg, men det förstås. Det finns säkert en och annan från Farsta-området som vill resa till Ingarö och slippa bussbyte.
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.