SL:s vintertidtabeller

Startat av Olle, 15 juli 2008, 19:57:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

HB

Citat från: Mange_buss skrivet 07 augusti 2008, 12:47:20 PM
Jag vet, men jag vill bara att det ska hända lite nyförvärv och sånt i Visby (vilket det också gör)
Vi på gotland har ett 20-tal linjer att fota när vi inte reser, men ni i stockholm kan fota 600!

Fota gärna mer från ön då och lägg ut här. Det finns ju massor av gamla linje- och turistvagnar som går i skoltrafik, som man inte kan finna på andra håll i landet.

Mange_buss

Citat från: HB skrivet 07 augusti 2008, 18:27:38 PM
Fota gärna mer från ön då och lägg ut här. Det finns ju massor av gamla linje- och turistvagnar som går i skoltrafik, som man inte kan finna på andra håll i landet.

Kan jag ju göra, fast jag gillar mest linjetrafiksfordon..

Mange_buss

Citat från: Lars Ödlund skrivet 07 augusti 2008, 22:10:01 PM
Ja det är ju bara ett läsår kvar för många av dessa gamla bussar, det var ju inte så hemskt många år sedan man kunde se bussar av tidig sjuttiotalsmodell i skoltrafiken, nu är väl de äldsta tidigt åttiotal fram till sommaren 2009 som längst, sedan blir det ju ålderskrav även här vilket nog inte är en dag för tidigt ;)

Håller med

Anders i Vendelsö

Citat från: Anders i Vendelsö skrivet 16 juli 2008, 21:24:12 PM
På Södertörn händer det lite i alla fall...

Nynäshamn får en ny stadsbuss-linje i samband med att man öppnar den nya pendeltågstationen Gröndalsviken till den 18 augusti.

Linjen får nummer 853 och går Gröndalsviken - Nynäshamn stn - Alkärrsplan

Det innebär att Nynäshamn då har två stadsbuss-linjer 853 samt 854

Linje 835 förlängs från Vega (Vardövägen) till Länna Köpcentrum (Truckvägen) på vissa avgångar.

/Anders


Ja linje 853 verkar bli en kortvarig historia

Se länk: http://www.sl.se/Templates/Article.aspx?id=13162

/Anders