SLs nya busslinjekartor

Startat av Patrik, 14 juli 2008, 13:47:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Det sitter ju massor med nya busslinjekartor på många stationer nu som visar vilka vägar busslinjerna i olika kommuner tar, är det någon som vet om det är tänkt att dom ska hamna på SL.se sen för dom är ju otroligt bra jämfört med dagens kartor?

Eller blir jag tvungen att bosätta mig vid några stationer så att jag kan studera dom närmare?

Stefan K

Låter intressant med kartorna! De skulle vara skoj att se dem.
Länstrafikbolag med tydliga kartor är inte så vanligt. Jag gillar både normala/"verkliga" och schematiska linjenätkartor - bara de är av god kvalitet :-)

Knut

I Oslo har det lenge eksistert linje kart. Både komplett for hele Oslo med bybusser, tunellbane og sporvogn. Finnes også ute bydelene egne kart som viser hvor de enkelte linjer finnes i forhold til der man er. Dette er vanlige veikart som er merket opp
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

LinusA

Ja, visst är SL-kartorna både tydliga och bra. Vilket ramaskri det blev när man försökte ersätta dem med de pyttesmå zonkartorna i och med zonernas pånyttfödelse för något år sedan... Jag tror att de går att köpa på SL-center för runda hundringen.

/L

CS

Citat från: LinusA skrivet 14 juli 2008, 20:43:24 PM
Ja, visst är SL-kartorna både tydliga och bra. Vilket ramaskri det blev när man försökte ersätta dem med de pyttesmå zonkartorna i och med zonernas pånyttfödelse för något år sedan... Jag tror att de går att köpa på SL-center för runda hundringen.

/L

Visst, det finns en turistkarta med alla linjerna på liknande vis. Denna är dock inte lika bra, vissa fel samt att ytterområdena inte är lika detaljerade.

//CS

Fredrik Gelin

Men detta är väl de nyanslagna kartorna som Patrik talar om, de borde väl gå att köpa på SL-Center?
//Fredrik

Patrik

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 19 juli 2008, 06:40:09 AM
Men detta är väl de nyanslagna kartorna som Patrik talar om, de borde väl gå att köpa på SL-Center?
//Fredrik

Det känns nog lite väl i plånboken om man ska betala ca en hundralapp för varje karta för det finns ju en hel del.
Dom borde istället finnas gratis på hemsidan för att det är ju en service som borde vara självklar att man ska kunna se linjekartor.

Dan Henriksson

De kartor som finns anslagna t.ex. vid plattformar och i biljetthallar finns såvitt jag vet inte till försäljning. Däremot finns det en SL-karta hos SL Center för 75 kronor, den har innerstaden på ena sidan samt förorter och länet på andra sidan. För två-tre månader sedan kom en ny utgåva, så den bör vara hyfsat uppdaterad.