Norrlandshistoria från 1990-talet

Startat av Bussmicke, 11 juli 2008, 18:19:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Arkivet har fått besök av scannern!







//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Sundås

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

bussgrabben

Ja! Där är de ju! Tack Micke för arkivbesöket.

Jag åkte dessa några gånger fram och tillbaka till Skellefteå och vad jag minns var de väldigt bekväma.

bjalle


Stefan K

Antar att de var en av dem som jag reste med sommaren 2006.
Upplevde dem som mycket bekväma med väldigt trevlig personal.

De lär väl bli kvar på linjen Umeå-Haparanda då "ICE-tågen" börjar rulla Stockholm-Umeå  :)

Niclas Rosenius



   Härliga bilder, Micke

   //Niclas

Muk

Trevliga bilder! När försvann dessa från norrlandskusten? Jag bodde i norrbotten 1999-2005 och har inget minne av att ha sett dessa i verkligheten.  ???

Yujin Zhang

Citat från: Stefan K skrivet 11 juli 2008, 19:01:24 PM
Antar att de var en av dem som jag reste med sommaren 2006.
Upplevde dem som mycket bekväma med väldigt trevlig personal.

De lär väl bli kvar på linjen Umeå-Haparanda då "ICE-tågen" börjar rulla Stockholm-Umeå  :)

Det kan det väl inte vara? Sommaren 2006 var det Connex som körde kustlinje med deras VanHool:

bussgrabben

Ja, det är väl många år sedan dessa Megaliners slutade trafikera Norrlandskusten? Innan Mega-tiden kördes väl linjen med godsledarna. Eller kördes dessa samtidigt?

Stefan K


virtual1

Förbannat snygga bussar! - varför kunde inte Swebus behållt dem? - Expressen borde ju kunnat överta dem tycker man ju?!

Ersa

Enligt CBR förvärvades 3002 av Veolia 2003-11-19, men jag antar att det bara är datumet för företagets namnbyte.
Vagnen har iaf varit påställd och i trafik sedan 2002-06-13, vilket torde vara ett bättre ungefärligt datum för leverans.

Esbjörn

Citat från: Muk skrivet 11 juli 2008, 19:09:21 PM
Trevliga bilder! När försvann dessa från norrlandskusten? Jag bodde i norrbotten 1999-2005 och har inget minne av att ha sett dessa i verkligheten.  ???

De rullade i trafik där mellan aug 1996 och juni 2002.

Oskar A

Citat från: Bussmicke skrivet 11 juli 2008, 18:19:25 PM
Arkivet har fått besök av scannern!



Mycket trevligt! Ser dessutom att fd. GUB 721 tillika nuvarande GUB 721 skymtar till höger.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.