Söndagsbild del 47

Startat av Jona, 06 juli 2008, 14:42:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona



Blir en kortare och enklare semester-tråd idag. Har så mycket annat som ska fixas.

Wikipedia skriver om kyrkan:

Själevads kyrka, belägen på en höjd vid Moälven i Själevad, Örnsköldsviks kommun. 1998 blev den utsedd till Sveriges vackraste kyrka av tidningen Året Runts läsare.
Från den åttkantiga kyrkan har man utsikt över Själevadsfjärden och Moälvens dalgång.

Själevads kyrka och ligger i Själevads tätort, cirka sex kilometer väster om Örnsköldsvik.

Slut citat.

Sammanställningen för tidigare delar är lite uppdaterad och numera står det i rubriken vad tråden handlar om:
http://www.jonaryd.rondelen.se/doku/sammanstallning_sondagsbild_070904.html

MVH Jona
MVH Filosofen Jona

bussgrabben


bastuper

Mycket bra bild, skulle man "saxa" under bron så skulle man säkert kunna få till en bra tavla av den där, hade jag varit ägare till bilden hade jag kanske testat att göra en tavla av den, o då det gäller Själevads Församling....

Ja kyrkan är ju snygg iallafall.........

Jona

Citat från: bastuper skrivet 27 juli 2008, 10:42:27 AM
Mycket bra bild, skulle man "saxa" under bron så skulle man säkert kunna få till en bra tavla av den där, hade jag varit ägare till bilden hade jag kanske testat att göra en tavla av den, o då det gäller Själevads Församling....

Ja kyrkan är ju snygg iallafall.........

Kan du förklara lite mer vad du menar, alla tycker vi olika men jag tyckte att både bro, vattnet och den mysiga grillplatsen med fin utsikt borde få vara med. För att verkligen lyckas få med grillplatsen så fick jag sätta mig på marken en bra bit ifrån den. Hade jag inte velat ha grillplatsen med i bilden hade jag ställt mig 2 meter åt någon sida hade det varit avklarat, då hade inte grillplatsen kommit med...

Någon fler som har tips och råd på hur dom skulle fotat. Kan inte ändra denna bild men kan ju vid tillfälle göra om den om något/några år.

/Jona
MVH Filosofen Jona

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

OSkar000

Riktigt snygg bild, liksom de andra söndagsbilderna som du har visat här.