Huvudmeny

Blå Express

Startat av Zella, 28 juni 2008, 00:58:55 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

Från A-tabell start så kommer Blå Express att utgå från Kville... det kommer att bli en sökning till till Blå för att minimera folk med kassor då stadstrafiken blir kontantfri... Och vad jag hörde så ska även bussarna i Kungsbacka utgå från Kville... alltså tomkörning från Kville till Kungsbacka för att ge första turen där ifrån  ???. Ska bli kul å se hur tjänsterna ser ut... men troligtvis så kommer nog inte jag söka utkörnings/inkörningstjänster.

Christer K

Citat från: Tomas Fransson skrivet 28 juni 2008, 00:58:55 AM
Från A-tabell start så kommer Blå Express att utgå från Kville... det kommer att bli en sökning till till Blå för att minimera folk med kassor då stadstrafiken blir kontantfri... Och vad jag hörde så ska även bussarna i Kungsbacka utgå från Kville... alltså tomkörning från Kville till Kungsbacka för att ge första turen där ifrån  ???. Ska bli kul å se hur tjänsterna ser ut... men troligtvis så kommer nog inte jag söka utkörnings/inkörningstjänster.
Nu måste jag ha missat något har inte GS en depå i Kungsbacka på industriområdet söder om centrum?
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Brollan

Citat från: Christer K skrivet 28 juni 2008, 11:12:02 AM
Nu måste jag ha missat något har inte GS en depå i Kungsbacka på industriområdet söder om centrum?
/ Christer K


Man hyr in sig hos Orusttrafiken som i sin tur övertog depån av GS när de fick trafiken på Onsala.
Tidigare hade Swebus depån innan GS tog över.

Jonas Gustafsson

GS skall alltså inte längre ha någon nattuppställning i Kungsbacka om jag förstått det rätt?

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.