Örebro - Swebus ny entreprenör

Startat av julle, 25 juni 2008, 14:38:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

julle

Swebus är vinnare av stadstrafiken i Örebro samt regiontrafik med stationering i Örebro. Swebus tar preliminärt över efter Busslink i augusti 2009.


Walter

#2
Dra på trissor, bara att gratulera! Gissar att Veolia, Busslink, Orusttrafiken och Arriva var övriga anbudsgivare!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Magnus

Det står i artikeln att det ska bli biogas för samtliga bussar, innebär det även regionbussarna?

Patrik

Gäller det bara trafiken som körs av Busslink nu?

Janne Rickman

De lär väl överklagas en vända innan de är helt klart.

/Janne

Magnus

På tal om Örebro, är det klart vem som ska köra Flextrafiken som drar igång i augusti?

Cero

Citat från: Janne Rickman skrivet 25 juni 2008, 17:41:40 PM
De lär väl överklagas en vända innan de är helt klart.

/Janne

Det tror jag inte. Swebus vann ju.

Christer K

Swebus tar över trafiken i Örebro efter Busslink. 58st Stadsbussar och 34st Regionbussar de närmaste 8 åren.
Starten sker i Aug 2009.

Mer finns att läsa på länken
http://www.na.se/artikel.asp?intId=1350149&wpa=swebus-tar-over-busstrafiken

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Bussmicke

Det var som 1000:an, trodde jag aldrig.
Jag var så säker att Busslink skulle fortsätta.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Rådeström

Citat från: Bussmicke skrivet 25 juni 2008, 21:34:22 PM
Det var som 1000:an, trodde jag aldrig.
Jag var så säker att Busslink skulle fortsätta.

Mja...Busslink sade väl själv upp avtalet där liksom i Nyköping va?
Förmågan att behålla trafiken för dom som säger upp avtalen själva verkar vara minimal.

Connex Råsta förlorade, Veolia Umeå förlorade etc på eget uppsagda kontrakt.

Bussmicke

Frågan är om man var intesserade av att behålla..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Christer K

Citat från: robbes skrivet 25 juni 2008, 21:48:09 PM
och detta finns en tråd i busstrafik om som startades innan klockan 15 i dag

Märkligt jag sökte först men fick inte upp något, var i buss snack finns denna tråden som var startad innan kl 15.
På min sida är det trådar startade kl 13,18 kl 14,07  och 17,24 och ingen handlar om busstrafiken i Örebro.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Jonas Strömblad

Citat från: julle skrivet 25 juni 2008, 14:38:45 PM
Swebus är vinnare av stadstrafiken i Örebro samt regiontrafik med stationering i Örebro. Swebus tar preliminärt över efter Busslink i augusti 2009.

Vad kan vi vänta oss för något bättre begagnat i Stockholmområdet då månntro?  :)
/J

Fredde

CitatVad kan vi vänta oss för något bättre begagnat i Stockholmområdet då månntro?  :)
/J

Stavas det Omni? ::) ;D