Hårt fast på grundet?

Startat av Fredde, 05 juni 2008, 02:18:41 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Ja, vart tror ni detta slutar? Strejk eller någon lösning på halva vägen?

http://www.kommunal.se/Nyheter/Bussforhandlingar-har-strandat/


Nico


Tja, man får väl se. Frågan är väl vilken dignitet 'nyheten' har för det har ju inte stått något m det hela i massmedia. Kommunal har ju även varit inblandade i en annan konflikt ganska nyligen så det kan ju påverka. Sen är det inte riktigt rätt tid på året för något alls känns det som så eventuella förhandlingar kan nog dra ut på tiden.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Magnus_J

du menar mer som att det står still i värmen och stundande EM jox.  ;D
fördelen är ju att det är lugnt i trafiken.



Fast å andra sidan kanske det är bra om det inte går för fort fram heller utan det blir lite genomtänkt.
(utan att jag satt mig in i alla detaljer). högre lön har man ju inget emot.

personligen tror jag nog att det blir nån lösning på halva vägen. Arbetsgivarna hade inte råd med 10,5 % på tre år så det känns väl mer som om det brukar vara lite spel för galleriet, både från fack och arbetsgivare i olika lönekonflikter och sen när det är KRIS och KAOTISKT i kvällspressen så kommer det nån lösning ändå.

homer

Arbetsgivarna säger att dem inte har råd för ökade kostnader, grejen är ju den att även förarna har fått ökade kostnader med samma procent, vi måste leva vi också