Fråga om Kristinehamn....

Startat av Jona, 02 juni 2008, 18:17:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

HEJ

Bernt Talbrant säger i ett inlägg där han visar bilder från Kristinehamn följande:
(Länk till inlägget http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=13011.0)

Den 15 och 21 maj hade jag möjlighet att under en morgontimma titta till stadstrafiken i Kristinehamn. Av vad som framkommit i detta forum så stundar ju förändringar här.

Slut citat.

Någon som vet vad han menar, ska man TEX förebättra stadsbussnätet eller vad är det som ska hända....

/Jona
MVH Filosofen Jona

Bernt Talbrant

Citat från: Jona skrivet 02 juni 2008, 18:17:27 PM
HEJ

Bernt Talbrant säger i ett inlägg där han visar bilder från Kristinehamn följande:
(Länk till inlägget http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=13011.0)

Den 15 och 21 maj hade jag möjlighet att under en morgontimma titta till stadstrafiken i Kristinehamn. Av vad som framkommit i detta forum så stundar ju förändringar här.

Slut citat.

Någon som vet vad han menar, ska man TEX förebättra stadsbussnätet eller vad är det som ska hända....

/Jona


Han har läst i detta forum att några Neoplan Centroliner från Dalarna är på väg till stadstrafiken i Kristinehamn och dessa lär dessutom bli gula. Hinner inte leta upp tråden om detta nu...

Walter

#2
Swebus 6477-6479 flyttas till Kristinehamn, ersätter 4030 och två av 4284-86. Lackas gula i Värmlandstrafiks färger.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jona

Citat från: Walter skrivet 02 juni 2008, 18:42:41 PM
Swebus 6477-6479 flyttas till Kristinehamn, ersätter 4036(?) och två av 4284-86. Lackas gula i Värmlandstrafiks färger.

Aha då hörde ämnet inte hemma i denna underavdelningen ändå. Har genom att besöka kollplatsen.com och kollat i kartor och tidtabeller rest runt i Kristinehamns stadstrafik och gillar inte det jag ser. Därför hade jag hellre önskat att man skulle göra om Stadsnätet. Hade gått och göra mycket bättre än vad som är idag. Och tycker bussarna går för sällan i en stad av deras storlek. Avsaknad av kvällstrafik alla dagar och söndagstrafiken tycker jag INTE är ett miljö-tänkande och sådant ofog ska bort enligt min åsikt.... En attraktivt lokaltrafik kör 7 dagar i veckan....

/J
MVH Filosofen Jona