Huvudmeny

Söndagsbild 41

Startat av Jona, 25 maj 2008, 01:42:44 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

HEJ

Tänkte kyla ner er nu när vi börjar få det varmt och skönt i Sverige genom att vissa några kalla och småmörka bilder från Sundsvall från förra året. Finns en bra fördel med denna årstid på året, inga insekter.





En sak jag ofta försöker uppnå när jag är ute och fotar är att försöka höja effekterna av dom enorma höjdskillnader som finns i landskapet, främst längs Norrlands/ Höga kusten.  Dessa 2 bilder symboliserar detta bra tycker jag.

länklista tidigare delar: http://www.jonaryd.rondelen.se/doku/sammanstallning_sondagsbild_070904.html

/Jona
MVH Filosofen Jona

Jona

HEJ

Hittade 2 bilder till som borde vara ovisade från samma tillfälle men en bra stund senare för nu börjar det verkligen mörkna.
Frihandfotografering då jag inte medförde något stativ. En stund senare gick det knappt och fota mer på frihand nämligen.


Hockey-bussar, det har varje stad med självaktning. 2 fullsatta ledbussar utgick från navet.


Osså en högkantsbild där man ser dom höga bergen som gör att Sundsvall centrum ligger i en djup gryta dit alla föroreningar och den dåliga luften från omgivande industrier hamnar och blir kvar. Däremot gillar jag alla gamla fina stenhus som staden är så känd för. Som byggdes efter den stora branden år 1888 det år då nästan norrländska kuststäder brann. I Umeå planterade man björkar men byggde en ny trädstad, men i Sundsvall byggde man stora stenhus....

/MVH Jona
MVH Filosofen Jona