Jag har hört att det ska komma... nyleveranser 2009 uppd 29/01 -09

Startat av IntresseTrafik, 19 maj 2008, 21:07:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan Hansson

Orusttrafiken har fått 9 st. autosun bussar till depån i Halmstad som ska användas till skolbusskörning
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Walter

Citat från: virtual1 skrivet 23 maj 2008, 21:30:31 PM
=) - de _flesta_ finns väl ändå kvar i Sthlmsområdet...?

Nej av 55xx kortvagnar (ej förväxlas med fjollorna) så är väl endast ett par kvat i Stockholm. Övriga rullar i Karlstad. 5554 finns väl kvar tilllsammans med någon 556x-vagn.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Fredde

5565 och 5566 rullar i Björknäs... Två mycket trevliga bussar :)


Bussmicke

5554 rullar i Botkyrka
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Walter skrivet 23 maj 2008, 23:19:36 PM
Nej av 55xx kortvagnar (ej förväxlas med fjollorna) så är väl endast ett par kvat i Stockholm. Övriga rullar i Karlstad. 5554 finns väl kvar tilllsammans med någon 556x-vagn.

Nu räknade jag med fjollorna med, fast det är klart - de är boogie...

IntresseTrafik

Har lagt till en King Long. Sedan har jag hört rykten om att även KR Trafik i Uppland ska få nyleveranser till hösten. Av okänt märke. Någon som vet mer?

IntresseTrafik

Har uppdaterat med ytterligare några King Longer.

Bussmicke

Har det börjat komma något i nyleveransväg till Arriva Jönköping?
Det är mindre än tre veckor kvar så man tycker nå´t borde börja trilla in snart.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Sundås

Vet nu även att Dacke Buss utöver de Mercor som är beställda ska få ett antal Neoplan till Rasken-omloppen.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

IntresseTrafik

Tack för alla uppgifter! Fyll gärna på med mer!!
Lagt till på Dacke & ändrat lite på King long.

IntresseTrafik

#55
En tidiglördagsmorgon uppdatering. SL förarna hos den nye operatören Arriva har fått reda på att det blir OmniLink ledbussar till Märsta och Ekerö. Så jag har uppdaterat. Hoppas någon kan hjälpa till med det exakta antalet nya OmniLinkar till SL trafiken.

För att göra tråden mer lättläst tänker jag plocka bort redan levererade bussar. Har redan rensat några bussar hos Swebus och Gamla Uppsala Buss.
För att hitta redan levererade bussar rekomenderar jag den enimenta bussbibeln http://www.svenskbusshistoria.se/
Som jag tror vi alla har stor glädje av!

Ted Selander

Busslink får som bekant en hel del nytt till Stockholms län i år.
Här kommer litet detaljer:

4619-31, Volvo B7RLE, till Nynäshamn, Täby och Norrtälje
6358-64, Volvo B9S SALE led, till Täby
6384-88, Volvo B9S SALE led, till Norrtälje för nya linje 677 (blå)
4761-72, Scania CKUB OmniLink etanol, till Råsta
3721-43, Scania CKUB OmniLink led etanol, till Råsta

Leveranserna startar i juni (Volvo) och pågår till september.

Den första MAN boggibiogasbussen till Söder(hallen) beräknas dyka upp under sommaren. Resterande 29 bussar är planerade till årsskiftet 2008/09.

Till Nyköping kommer 1267, en Volvo B12MA led, i augusti.

/Ted

IntresseTrafik

Tack så mycket för kommande Busslink leveranser. Tråden är nu uppdaterad!

virtual1

Citat från: Ted S skrivet 31 maj 2008, 10:41:31 AM
6358-64, Volvo B9S SALE led, till Täby
6384-88, Volvo B9S SALE led, till Norrtälje för nya linje 677 (blå)
4761-72, Scania CKUB OmniLink etanol, till Råsta
3721-43, Scania CKUB OmniLink led etanol, till Råsta

Tack för infon, men nån mer än jag som spontant utbrister "Snark"???? - förbaskade likriktning, nog vet jag att det finns vinster i att göra en likriktad bussflotta, men samtidigt -
är det en leveransomgång där det finns problem i så kan du ge dig f*n på att det gäller samtliga av bussarna i serien, eller nästan IAF - pratade med en förare i Jakobsberg som
sa att i stort sett samtliga kort-MAN är riktiga problembarn medans led-MAN:erna går som klockor! Sen blir det ju också att om man som passagerare ogillar komforten i bussen
(ta de första Omnicity-lederna som ett bra exempel) så har du inget val (eller ens chansen till) att åka lite bekvämare på en annan tur för att alla bussar är likadana!

Ge mig lite fler Citaros t.ex. - satsas ju friskt på i södra delen av sverige, varför inte här?????? Eller fler MAN-leder eller nya OmniCity, verkstadskompetensen finns ju, så varför inte våga?????

virtual1

Citat från: IntresseTrafik skrivet 31 maj 2008, 04:04:16 AM
En tidiglördagsmorgon uppdatering. SL förarna hos den nye operatören Arriva har fått reda på att det blir OmniLink ledbussar till Märsta och Ekerö. Så jag har uppdaterat. Hoppas någon kan hjälpa till med det exakta antalet nya OmniLinkar till SL trafiken.

Men i kortvarianterna då? - speciellt på Ekerö där du har fler kortisar än leder idag! - blir det enbart de gamla danskarna kanske????