Jag har hört att det ska komma... nyleveranser 2009 uppd 29/01 -09

Startat av IntresseTrafik, 19 maj 2008, 21:07:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 20 maj 2008, 11:03:35 AM
Kan stilla din nyfikenhet lite:
Märket är Volvo B9SA och antalet runt 10 eller drygt.

MUMS..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

IntresseTrafik

Har lagt till några tillägg på Swebus, Flygbussarna och Borås lokaltrafik.
Tack för alla hjälp! Hoppas vi kan hitta fler kommande nyleveranser under 2008!

Magnus

Vet någon när OmniExpresserna ska komma till Västmanlands Lokaltrafik och vart dom ska placeras?

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 21 maj 2008, 21:54:55 PM
10 Scania OmniLink gas Borås Lokaltrafik i höst (nya versionen) enligt utsago från våra vänner i Borås.



Efter vad jag hört kommer nästa 10 nya Scania OmniLink till Borås först 2009. Jag tror inte ens de är beställda men de finns på option. Det mesta tyder på att den kommer att utlösas.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Oskar A

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 21 maj 2008, 21:54:55 PM
13 MAN A78 till Swebus Tyresö är antalet.


Menar du inte Björknäs?
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Martin Maltkvist

Idag har jag från en välunderrättad källa fått bekräftat att Eskilstuna till hösten får 4 nya MAN-gasleder samt 2 begagnade, eller om det var totalt 4 varav 2 beg. Dessutom kommer 5 nya gasleder om 1,5 år och som OT sades det även att nuvarande avtal går ut 2011.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Karsten

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 21 maj 2008, 23:44:21 PM
Tyresö är Tyresö, Björknäs är Björknäs.
Tyresö har jag hört...men det kan ju förståss vara Björknäs dom skall till.

Det luktar väldigt mycket Björknäs om de 13 MAN-bussarna. Tänkta som ersättning för 46XX-kortisarna som inte får trafikera miljözonen i en nära framtid.

IntresseTrafik

Då har jag uppdaterat ytterligare Swebus, Borås Lokaltrafik, KR Trafik och Veolia.
Angående de korta MAN bussarna till Swebus SL skrev jag (Tyresö eller Björknäs eller både och).
Jag kan tänka mig att det inte är riktigt klart eller blivit ändrat fram och tillbacka vart bussarna skall placeras. Därav olika uppgifter. Fast jag hoppas att både Tyresö och Björknäs får en hög nya bussar var.


Walter

Citat från: IntresseTrafik skrivet 22 maj 2008, 11:12:16 AM
Då har jag uppdaterat ytterligare Swebus, Borås Lokaltrafik, KR Trafik och Veolia.
Angående de korta MAN bussarna till Swebus SL skrev jag (Tyresö eller Björknäs eller både och).
Jag kan tänka mig att det inte är riktigt klart eller blivit ändrat fram och tillbacka vart bussarna skall placeras. Därav olika uppgifter. Fast jag hoppas att både Tyresö och Björknäs får en hög nya bussar var.



Tja de bussar som nu ev landar i Bjärknäs gör ju att andra bussar får tjänstgöra på något annat trafikområde så det blir ju en omförflyttning.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 21 maj 2008, 23:45:22 PM
Ahha.
Jag hade helt klart förstått det som på pratet här från folk som JOBBAR på berörda företag, att bussarna var beställda och att dom dyker upp i höst.
Men det kan ju naturligtvis vara felaktigt.

Mina uppgifter kommer från samtal som jag hade med BL:s tekniske chef i februari och är också i överensstämmelse med tidigare uppgifter i Borås Tidning. Jag har också just kollat med en bekant som jobbar i verkstaden på Borås Lokaltrafik och han hade inte hört något om att de tidigare planerna skulle vara ändrade.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Fredde

46**-vagnarna i Björknäs är 15 till antalet. Så jag är tveksam till att det endast blir 13 MAN som anländer...


Karsten

Citat från: Fredde_J skrivet 22 maj 2008, 23:01:24 PM
46**-vagnarna i Björknäs är 15 till antalet. Så jag är tveksam till att det endast blir 13 MAN som anländer...



Kanske omplaceringar också? Finns ju äldre MAN i t.ex Kallhäll att tillgå.

virtual1

Citat från: Karsten skrivet 22 maj 2008, 00:39:36 AM
Det luktar väldigt mycket Björknäs om de 13 MAN-bussarna. Tänkta som ersättning för 46XX-kortisarna som inte får trafikera miljözonen i en nära framtid.

Jag skulle tro att det blir precis som med 51XX-bussarna från Blekinge att både Björknäs och Tyresö får dela på kakan, även Tyresö har ju 46XX-vagnar kvar att ersätta även om de inte är lika många!

homer

dem 13 Man bussarna ska alla till björknäs, sen är frågan om man inte fyller på med 55xx kortvagnar för de finns väl några kvar? eller försvann alla till Karlstad?

virtual1

Citat från: homer skrivet 23 maj 2008, 19:25:27 PM
dem 13 Man bussarna ska alla till björknäs, sen är frågan om man inte fyller på med 55xx kortvagnar för de finns väl några kvar? eller försvann alla till Karlstad?

=) - de _flesta_ finns väl ändå kvar i Sthlmsområdet...?