Huvudmeny

Kvarglömt

Startat av blubb, 16 maj 2008, 09:42:29 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

blubb



I Dalby kan man hitta denn hänvisning till gamla Riksväg 12, att 12an bytter namn för 16år sen verkar inte vara något problem.

David M

Om man kör in mot Lund söderifrån på Malmövägen och kör av på den första vägen till höger efter Höje å, ges från den vägen en hänvisning till E66.

På Kävlingevägen i nämnda stad är E22 monterat på en äldre skylt där det undertill fortfarande står E66.

Pickos

Citat från: David M skrivet 16 maj 2008, 19:40:03 PM
Om man kör in mot Lund söderifrån på Malmövägen och kör av på den första vägen till höger efter Höje å, ges från den vägen en hänvisning till E66.

Upp till Scanias ÅF, menar du?
När jag var där för några veckor sedan var den skylten borttagen.
1:a Korinthierbrevet 10:15

Niklas Bygdestam

Citat från: blubb skrivet 16 maj 2008, 09:42:29 AM


I Dalby kan man hitta denn hänvisning till gamla Riksväg 12, att 12an bytter namn för 16år sen verkar inte vara något problem.

Förutom att skylten är fel så ser den gammal och sliten ut också
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

David M

Citat från: Pickos skrivet 17 maj 2008, 12:09:29 PM
Upp till Scanias ÅF, menar du?
När jag var där för några veckor sedan var den skylten borttagen.

Ja, precis. Kunde bara inte komma ihåg gatunamnet riktigt...

Att skylten är borttagen överraskar mig inte, den blev efter en storm för några år sedan rejält böjd och borde ha försvunnit redan då. Det som gjorde skylten speciell var att den var tillverkad 1980, samma år som E66 tillkom, och att den satt kvar i över femton år efter att vägnumret försvunnit. Med andra ord var det ingen prioriterad väg för vägförvaltningarna. I andra delar av Lund monterade man en E22-skylt ovanpå det gamla E66-märket fast nu är det nog bara den på Kävlingevägen kvar.

Nor1

Förra året så togs dom sista (dom som man visste om iaf) skyltarna med "E3" ned på Hisingen, Göteborg. Är ju några år sedan E3:an försvann.