En sista bussbild och Tack & Adjö!

Startat av Patrik, 16 maj 2008, 01:34:11 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Jag kan till viss del förstå att du vill utvecklas inom andra sidor av fotografihobbyn, det känner jag själv också, men jag har ändå svårt att förstå en sådan tvärvändning av en av forumets flitigaste-och möjligen allra skickligaste-bidragsgivare. Bara för att intresset för tillfället inte är lika intensivt behöver man väl inte ta till så drastiska åtgärder?
Det har tyvärr varit en tendens den senaste tiden att unga duktiga bussfotgrafer mer eller mindre försvunnit från sidan, antingen med en tydlig anmälan eller mer omärkligt. Man kan ju undra vad det beror på??

Nåja, vem är jag att döma. Vi får ju fortfarande antagligen njuta av dina konstfulla miljöbilder.
Hoppas du någon gång emellanåt (som du antyder) fortfarande kan bjuda på en vacker bussbild i vacker miljö.

Mvh
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Patrik

Det är inte så att bussintresset svikit så där bara, det har iofs gått en knapp månad sen jag bestämde mig för detta men jag ville ha lite bilder att "avsluta" det hela med.

Men det är mer så att fotointresset har ökat och att vanliga bussbilder som min hemsida nu består av inte platsar in på dom nivåerna som jag vill ta fotointresset till.

Magnus_J

varför bara stanna upp med en typ av motiv (i detta fall bussar),
du har verkligen talang så det är bara att önska dig lycka till i framtiden med ny sida och andra motiv.
Glöm inte att det är ditt beslut och du har säkert övervägt det många gånger så det är bara dumt att ifrågasätta det...

kör hårt =)

Patrik

Tack, ja jag ju känt ganska länge att det är kul att fota lite andra saker och man får inte stanna upp och fastna på samma ställe så man måste gå vidare och kämpa för att nå nya mål och få nya kunskaper.

Ersa

Ända sedan jag sett en av "mina" små mellanstadieelever växa upp till IT-chef på en utländsk ambassad i Stockholm har jag tyckt att det är kul att se människor utvecklas. För oss för oss som varit med här på forumet ända sedan tiden innan du ens hade börjat lägga upp bilder på 640/676:ans hållplatser är det roligt att se hur du vuxit som människa och fotograf, samt följt dina resor till alla udda ställen som t.ex Sjisjka. Tråden "Annat än bussbilder" samt nedläggningen av uppladdningsfunktionen var två hintar om framtiden, men jag trodde inte att hela Phbuss.se skulle förvinna, vilket var ett tråkigt besked. Går det inte att finna en lösning, t.ex att ha annonser på sidan som drar in lite mer än de 83 kronorna per månad så att sidan åtminstonde går jämt upp? Det skulle t.ex vara kul att se nuvarande PHbuss.se bevaras som en liten del av din nya stora fotosida.

Till sist önskar jag dig all lycka i världen där ute, och hoppas på att ramla över dina bilder i större sammanhang. I reklambranchen samt som motiv på IKEA:s färdigtryckta rammotiv kanske?  :)

Patrik

Tack!
Jag filar på en eventuell lösning som ett par personer på forumet kommit med som idé, om det blir så att sidan får ligga uppe vet jag inte än men det ser vi i framtiden, dock kommer den inte uppdateras igen men det är en annan sak.

Det kommer nog bli så att Phbuss blir den stora sidan med det stora arkivet och den andra sidan kommer bli "lillebrorsan" med färre bilder men med mer kvalité och andra ändamål än att alla ska sitta där dygnet runt och se vad jag har sett.

Vi får hoppas att det blir så  :)

bjalle

Vore väldigt trevligt om man kunde gå in och titta på bilderna även i framtiden, behöver ju inte ens "annonseras" från startsidan utan bara via en underadress tex.

Patrik

Problemet med det är att dom då kommer ligga på två olika webbhotell som jag då måste betala för vilket jag inte vill/tänker göra för att betala nästan ca 1500-2000kr/år är inte särskilt lätt.

Alltså kommer jag byta till ett bättre, säkrare och billigare webbhotell men med mycket mindre diskutrymme för att nya hemsidan inte kommer kräva minst 3GB i utrymme.

bjalle

Citat från: Patrik skrivet 17 maj 2008, 20:21:55 PM
Problemet med det är att dom då kommer ligga på två olika webbhotell som jag då måste betala för vilket jag inte vill/tänker göra för att betala nästan ca 1500-2000kr/år är inte särskilt lätt.

Alltså kommer jag byta till ett bättre, säkrare och billigare webbhotell men med mycket mindre diskutrymme för att nya hemsidan inte kommer kräva minst 3GB i utrymme.

Vad för webbhotell använder du nu till phbuss?
Tycker det låter dyrt

Patrik

Scorpiondata, 5GB utrymme ca 930kr/år, domän 137kr/år har jag nu.
Nya blir Binero, 1GB utrymme ca 700kr/år, domän ca 100kr/år.

bjalle

Citat från: Patrik skrivet 17 maj 2008, 20:26:25 PM
Scorpiondata, 5GB utrymme ca 930kr/år, domän 137kr/år har jag nu.
Nya blir Binero, 1GB utrymme ca 700kr/år, domän ca 100kr/år.

Liten skillnad blir det ju men vet ju inte direkt om jag tycker det är nån större skillnad med tanke på utrymmesskillnaden

Patrik

Lägger man ihop båda så blir det dyrt, men jag vill satsa den nya sidan på Binero för att få ett säkrare webbhotell och trafiken per månad är mer med Binero än med Scorpiondata med tanke på utrymmet man får, 25GB på Binero och 40GB på Scorpion..

bjalle

Citat från: Patrik skrivet 17 maj 2008, 20:30:26 PM
Lägger man ihop båda så blir det dyrt, men jag vill satsa den nya sidan på Binero för att få ett säkrare webbhotell och trafiken per månad är mer med Binero än med Scorpiondata med tanke på utrymmet man får, 25GB på Binero och 40GB på Scorpion..

Jo så sätt blir det så,
Har själv ingen erfarenhet av Binero men har du haft problem med Scorpion?

Patrik

Nej, men Binero är mycket seriösare och har fått otroligt bra kritik.

bjalle

Citat från: Patrik skrivet 17 maj 2008, 20:32:46 PM
Nej, men Binero är mycket seriösare och har fått otroligt bra kritik.
´

Låter fint!
Nu tycker du nog jag börjar bli traggig så jag bytar ämne lite grann.
Får önska lycka till med din nya inriktning även om jag tycker det är tråkigt att du ska sluta med bussfotandet.
Men jag kommer även i framtiden besöka din sida väldigt ofta och titta på alla bilder av högsta kvalitet.
Det allra mesta du har visat tills idag har hållt absolut toppkvalite och jag har ingen anledning att tvivla på att det inte kommer bli ännu snäppet bättre i fortsättningen.