Gotlandsbuss återigen vinnare

Startat av Lars Ödlund, 14 maj 2008, 14:43:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Kristofer

4 + 1 + 23 bussar räknar man med: http://www.gotlandska.se/22398

(4 normalstadsbussar, 1 mindre stadsbuss och 23 landsbygdsbussar, alltså.)
( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

Kristofer

Lite fylligare information på Gotlands kommuns hemsida. Bland annat framgår att Gotlandsbuss anbud på tätortstrafiken låg 18% under Swebus, och på landsbygdstrafiken 4% under. Samt att både Swebus och Bergkvara räknat med 24 bussar för landsbygdstrafiken.

<IRONI>Gotlandsbuss kanske tänker sig att köra extremt snabbt för att spara in en buss??</IRONI>
( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

Karsten


Karsten

Så är det väl redan idag i tätortstrafiken, eller utnyttjas inte möjligheten idag?


Hmm, kanske skolturen i Dalby körs med tåg(med reservation för att det inte finns någon skola vid "Eken")?

Kristofer

Citat från: Karsten skrivet 14 maj 2008, 16:53:51 PM
Så är det väl redan idag i tätortstrafiken, eller utnyttjas inte möjligheten idag?


Jodå, man kör med servicelinjebussen på linje 2 och 3 i rusningstrafik som standard, både på morgonen och eftermiddagen. Något år stod det t.o.m. i tidtabellen; "Turen körs med mindre buss".
( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

Fredde

Swebus har väl 27 vagnar på ön som det är nu?


Magnus

Upphandlingen blir väl stoppad när dom märker att dom har räknat fel :)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Magnus skrivet 15 maj 2008, 08:48:32 AM
Upphandlingen blir väl stoppad när dom märker att dom har räknat fel :)

Vem har räknat fel? Om Gotlandsbuss har räknat fel får de stå sitt kast eller möjligen begära sig i konkurs.
Däremot kan naturligtvis även denna upphandling komma att överklagas men knappast på grunden att någon har räknat fel.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Mange_buss

Ska bli jättekul med en så gott som ny bussflotta på ön. De nuvarande vita bussarna på landsbygden tvättas för sällan enligt fleras åsikt...

Räkna med bilder nästa år  ;D :D :P ::)

Kristofer

Citat från: Mange_buss skrivet 15 maj 2008, 20:40:35 PM
Ska bli jättekul med en så gott som ny bussflotta på ön. De nuvarande vita bussarna på landsbygden tvättas för sällan enligt fleras åsikt...

Räkna med bilder nästa år  ;D :D :P ::)

Både Swebus och VLT:s bussar här å holmen är normalt rena och välskötta, både invändigt och utvändigt. Särskilt om man jämför med hur det kan se ut på fastlandet. Så där tycker jag nog personligen att du sköt iväg ett skott i galen riktning, Mange.
( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

Mange_buss

Citat från: Kristofer skrivet 16 maj 2008, 08:22:23 AM
Både Swebus och VLT:s bussar här å holmen är normalt rena och välskötta, både invändigt och utvändigt. Särskilt om man jämför med hur det kan se ut på fastlandet. Så där tycker jag nog personligen att du sköt iväg ett skott i galen riktning, Mange.

Jag vet, jag tycker PERSONLIGEN att bussarna i regel är fina, men jag har hört många ANDRA PERSONER pratat om att bussarna "aldrgi tvättas"

homer

Finare linjebussar än de swebus har på gotland är svårt att hitta

och visst kan de bli roligt med helt nya bussar nu, men hur är de om 10 år??? då samtliga bussar är gamla