Huvudmeny

2 Bussnackare

Startat av Optimal, 04 maj 2008, 21:02:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Leif D

;-)

Optimal

Du vet nog inte vilka kanske. Men jag vet flera som vet

Leif D

Citat från: Optimal skrivet 04 maj 2008, 21:07:39 PM
Du vet nog inte vilka kanske. Men jag vet flera som vet

Baktanken var ju kanske att man skulle bli upplyst då kanske.
;-)

Optimal

Citat från: Leif D skrivet 04 maj 2008, 21:13:24 PM
Baktanken var ju kanske att man skulle bli upplyst då kanske.

Kanske jag ville att förarna själva skulle skriva vilka dom är. Men jag kan göra det iallafall. Karsten kör B10MA och Jonas Strömblad kör B12MA


Yujin Zhang

Citat från: Leif D skrivet 04 maj 2008, 21:13:24 PM
Baktanken var ju kanske att man skulle bli upplyst då kanske.

Kanske, kanske inte...

Ska vi köra den attytiden på dettta forum så är det ingen undran att vissa bestämmer sig lämna forumet.

Karsten

Såja pojkar, lugn och fin nu.

1754 höll ett helt halvt varv på 414, byttes till 3867 vid passage av garaget. Nu hittade jag vår enda höggolvskortvagn till andrapasset, jag och 4547 är hemma och äter innan 437 och 492 väntar.


Karsten

Citat från: Optimal skrivet 04 maj 2008, 21:24:58 PM
Kanske jag ville att förarna själva skulle skriva vilka dom är. Men jag kan göra det iallafall. Karsten kör B10MA och Jonas Strömblad kör B12MA



Fats Jonas kör visst i morgon om man får tro datumet på bilden.. ;)

Bussmicke

Vem vet, bilden kanske togsa i morgon.. :D
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Strömblad

Hujhuj, där åkte man dit på bild! Och skyltat om hade bussen hunnit med redan...
/J

Krille

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 05 maj 2008, 10:16:10 AM
Hujhuj, där åkte man dit på bild! Och skyltat om hade bussen hunnit med redan...
/J

Görs väl automatiskt vid sista hållplats när man öppnar dörrarna va?

/K

Jonas M. Bobjörk

Citat från: Krille skrivet 05 maj 2008, 11:55:20 AM
Görs väl automatiskt vid sista hållplats när man öppnar dörrarna va?

/K

Nej, faktiskt innan man öppnar dörrarna.

HJP

Men busssnackare måste väl stavas busssnackare  ::)

HJP

Optimal

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 05 maj 2008, 10:16:10 AM
Hujhuj, där åkte man dit på bild! Och skyltat om hade bussen hunnit med redan...
/J

Jo. Du tryckte ju inte på vänta ;), men vi skyller på värmen framme i bussen  :D

Leif D

För att reda ut vad jag tycker och står för i frågan om sånna här inlägg, som finns i toppen, så vill jag skriva följande.

Om jag vill lägga ut bilder på någon/några och säga "se så bra och duktiga vi är, vi busssnackare" (för det är ju vad utläggaren faktiskt menade, enligt mitt sätt att tänka), ja då tycker jag att man ska ha så mycket ryggrad, att man vågar namnge personerna ifråga också.

Utläggaren vill sedan påstå att jag ändå inte är bekänt av att veta vilka det är, vilket iofs är möjligt. Nu slumpade det sig ju så, att en av de två, råkade vara en kollega till mej, vilket tydligen inte utläggaren kännde till (men även vi i "landsorten" kan ju känna folk från "storstaden").

Att jag ville veta vilka som avsågs, berodde ju främst på att det faktiskt inte var särskilt lätt att se.
Fast jag tycker ju egentligen att kommentaren luktar mycket, "du ska inte bry dej, lille vän" eller annat fult jag nog inte ska skriva här.

Att jag sedan ändå bryr mej och skriver detta nu, beror ju på att utläggaren senare skickar privata meddelanden med sura kommentarer, vilket jag tycker är otrevligt.
privata meddelanden, det anser jag att man bara skickar till dem man känner och umgås med, inte till sånna man vill va sur emot. Är man sur kan man gott visa det för andra också och stå för det.   /Leif D
;-)