Orusttrafiken 382.....

Startat av Kent Skoog, 26 maj 2007, 18:07:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kent Skoog


Walter

Orusttrafiken köper uteslutande Volvo/Säffle för linjetrafiken eller?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Busstobbe

Nja, om man läser här så är det inte bara Volvo Säffle, men det är mycket Volvo.

Kvarne

Lika trevligt varje gång att se bilder från dig Kent!

När började du fota i Säffle...? Du har inte bilder på nytillverkade Säffle-bussar från 1980-1990-talet...?  ;D :D
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Walter

Citat från: Busstobbe skrivet 26 maj 2007, 19:00:07 PM
Nja, om man läser här så är det inte bara Volvo Säffle, men det är mycket Volvo.

OKej men Volvo då, finns det en uttalad anledning?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Kent Skoog

Citat från: Kvarne skrivet 26 maj 2007, 19:32:53 PM
Lika trevligt varje gång att se bilder från dig Kent!

När började du fota i Säffle...? Du har inte bilder på nytillverkade Säffle-bussar från 1980-1990-talet...?  ;D :D

Tack för det! Trots att jag jobbar på Volvo Bussar sedan många år tillbaks, så är det bara under de senaste tre, fyra åren som jag då och då passar på att ta kort när det är läge för det. Så här i efterhand kan man naturligtvis beklaga att inte intresset vaknade tidigare. Efter mer än tjugo år på Volvo Bussar så har man ju sett en del. 

Walter

Citat från: Kent Skoog skrivet 26 maj 2007, 20:57:52 PM
Tack för det! Trots att jag jobbar på Volvo Bussar sedan många år tillbaks, så är det bara under de senaste tre, fyra åren som jag då och då passar på att ta kort när det är läge för det. Så här i efterhand kan man naturligtvis beklaga att inte intresset vaknade tidigare. Efter mer än tjugo år på Volvo Bussar så har man ju sett en del. 

Bättre sent än aldrig, kul bilder!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

bjalle

Snygga bilder.
Kul att se lite hur bussarna ser ut som nya innan de får massa repor och bucklor.
Fortsätt med detta!

Bussmicke

Citat från: Kent Skoog skrivet 26 maj 2007, 20:57:52 PM
Tack för det! Trots att jag jobbar på Volvo Bussar sedan många år tillbaks, så är det bara under de senaste tre, fyra åren som jag då och då passar på att ta kort när det är läge för det. Så här i efterhand kan man naturligtvis beklaga att inte intresset vaknade tidigare. Efter mer än tjugo år på Volvo Bussar så har man ju sett en del. 

Är tacksam för det du delar med dig av.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik Henriksson

Citat från: Walter skrivet 26 maj 2007, 20:01:34 PM
OKej men Volvo då, finns det en uttalad anledning?

Det köps allt lite Scania/Vest också, dock inte så mycket till västsverige, men vad som köps till respektive depå har att göra med tillgång, avtal och rutiner för service på depån (eftersom Volvo anlagt en verkstad på depåområdet i Kareby är det rätt praktiskt att ha mycket Volvo där t ex).

MAN har det tackålov inte blivit i några större mängder efter 2005, då det köptes några till trafikstarten i Kungälv, och desto fler till Tanum, där NeoMAN anlade en ny verkstad för ändamålet.

Walter

Citat från: Patrik Henriksson skrivet 27 maj 2007, 03:37:37 AM
Det köps allt lite Scania/Vest också, dock inte så mycket till västsverige, men vad som köps till respektive depå har att göra med tillgång, avtal och rutiner för service på depån (eftersom Volvo anlagt en verkstad på depåområdet i Kareby är det rätt praktiskt att ha mycket Volvo där t ex).

MAN har det tackålov inte blivit i några större mängder efter 2005, då det köptes några till trafikstarten i Kungälv, och desto fler till Tanum, där NeoMAN anlade en ny verkstad för ändamålet.

Givetvis seplar det in men begränsar ju valmöjligheterna om man bara kan köpa från ett märke pga verkstadsavtal, men det har man säkert räknat på! I de stora bolagen verkar man numera gå mot "märkesdepåer"
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!