Söndagsbild del 37

Startat av Jona, 27 april 2008, 03:16:08 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

HEJ

Del 37 och jag har viss ide-torka igen. Svårt och jobbigt och alltid hålla dessa trådar riktigt läsvärda med mycket ögon-godis. Alltså få uppslag och inspiration för vad man ska skriva om miljön man ser i bilden. Ibland har man en ide redan när man fotar, ibland har man en ide innan man ens bestämmer vart nästa foto-tur ska gå. Ibland kommer idéer och uppslag när man går igenom bilderna. Ibland så tryter idéerna helt.

Detta märks oftast i antalet kommentarer i trådarna. en intressant story bakom bilden och man får mer kommentarer medan ett bildsvep rakt upp och ner inte får lika mycket skriven respons. Ja jag vet, alla skriver inte fin bild, jag glömmer det ofta själv, man gillar bilden i tysthet. Nej jag kräver inga kommentarer häller. Men inlägget är ju inte skrivet för min skull utan jag hoppas det ska underhålla och vara intressant även för er besökare och därför kan det vara intressant och veta vad ni gillar?

Hade tänkt göra en omröstning men nu kan man inte göra det därför skulle jag vilja att ni svarade med ord istället hur ni skulle vilja trådarna skulle varit strukturerade? Inte för att jag behöver se era svar som en framtida lag utan mest bara få en liten inblick om vad ni gillar. Vägledning som det fint kallas.

Föredrar ni det som det är idag, Bildsvep ibland, omfattande text med mycket info ibland?
Eller vill ni hällre ha bara romaner med mycket info med någon beskrivande bild då och då?
Ett tredje alternativ kanske ni tycker skulle vara bara bilder med korta kommentarer och ingen lång roman?

Nu tänkte jag gå över till själva bildsvepet. Denna vecka blir det bilder, mindre text. Dagens svep blir från Umeå, Bussmicke är ju där nu, eller har varit där i dagarna och Yujin kom ju ut ur garderoben nyss med sin bekännelse och visade bilder från trakten så jag hänger väl bara på den nya trenden som verkar gå just nu. Med bilderna tänkte jag visa litegran vad som rullar eller har rullat i Umeå närmaste månaderna. Funderade även på och ta med någon av dom äldre Scania-vagnarna men valde tillslut bort dom för att visa tillfälliga gäster i staden.


Denna har varit tillfällig gäst i Ume men ska nu, med sin vita kamrat vara borta från staden.


Denna är inte en tillfällig gäst men får följa med eftersom den visar att flygbussarna kan köras med litegran vad man har över. Alltså man kan säga att vagnen är en tillfällig gäst på flyglinjen.


Partille-lånet...


Dom 2 bakre är inlånade, den främre har rullat i stan länge, vilket Norrortsmicke visade i ett inlägg tidigare...


Även denna bör ju vara en tillfällig gäst i staden.

Sammanställning: http://www.jonaryd.rondelen.se/doku/sammanstallning_sondagsbild_070904.html

Tack för era synpunkter och kommentarer. Mvh Jona
MVH Filosofen Jona

Peter Öden

Hej !

Varför går 4883 med helvit lackering ?

Mvh Peter Ö

bussgrabben

Citat från: Jona skrivet 27 april 2008, 03:16:08 AM

Denna är inte en tillfällig gäst men får följa med eftersom den visar att flygbussarna kan köras med litegran vad man har över. Alltså man kan säga att vagnen är en tillfällig gäst på flyglinjen.

Jag såg en av 38xx-vagnarna gå som flygbuss igår.

Som vanligt ett trevligt bildsvep Jona!