En dag i Helsingborg idag.

Startat av Möllers, 22 april 2008, 20:17:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Var i Helsingborg idag jag börjar med denna bild.
Tycke det kostade inte så mycket heller jag åkte nog med barn biljett kostade åka 21 kr till Helsingborg sen 18kr till Landskrona annas har dom sänkt priset  ???


Walter

Nej dom har inte sänkt priset, sa du inte vad du ville ha för biljett eller brukar du inte åka på barnbiljett?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Walter

En koll på reseplaneraren ger priserna för Landskrona -Helsingborg

Vux kontant 39
Vux Rabattkort  31,20

Barn kontant 23
Barn Rabattkort 18,40
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Möllers

hade rebatt kort jag sa var jag skulle hen man gå på bussen sa jag skulle till Landskrona sen stog det 18 kr på aparaten jag sa ingen alls.
Bra bra fick man åka lite biljare då.Var fler som gjorde den fick åka med 18 kr dom var över 30år.

Walter

Citat från: Mattias Möller. skrivet 22 april 2008, 20:26:31 PM
hade rebatt kort jag sa var jag skulle hen man gå på bussen sa jag skulle till Landskrona sen stog det 18 kr på aparaten jag sa ingen alls.
Bra bra fick man åka lite biljare då.Var fler som gjorde den fick åka med 18 kr dom var över 30år.

Snäll chaffis men en fråga dyker upp, om ontrollant hade kommit på bussen, hade man kunnat skylla på chauffören då eller är det ens eget ansvar att se till att man får rätt biljett? Känslan känns att det är det senare.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Cyklisten

Hmm, fast man ska inte behöva säga att man vill ha vuxenbiljett, man säger bara om man vill ha barnbiljett så ändras taxan just för den enda betalning. Om han skulle ifrågasätta priset och säga att han vill ha vuxenbiljett då skulle han få betala barnpriset + vuxenpriset och förlora de 40 kr. Jag har själv varit med om det några gånger, då jag använde rabattkortet, men det blev inga efterkontroller.
En annan intressant fråga är chaufförer som bara släpper in folk utan att ta betalt då deras buss är försenad. Vem får bära ansvaret för sånt? Bara undrar, men sånt ser jag rätt ofta speciellt utanför skolorna på eftermiddagar.

Johan Hansson

Citat från: Cyklisten skrivet 22 april 2008, 21:24:24 PM
Hmm, fast man ska inte behöva säga att man vill ha vuxenbiljett, man säger bara om man vill ha barnbiljett så ändras taxan just för den enda betalning. Om han skulle ifrågasätta priset och säga att han vill ha vuxenbiljett då skulle han få betala barnpriset + vuxenpriset och förlora de 40 kr. Jag har själv varit med om det några gånger, då jag använde rabattkortet, men det blev inga efterkontroller.
En annan intressant fråga är chaufförer som bara släpper in folk utan att ta betalt då deras buss är försenad. Vem får bära ansvaret för sånt? Bara undrar, men sånt ser jag rätt ofta speciellt utanför skolorna på eftermiddagar.

kan det inte beror på att förarna är rädda för konflikter
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Jan

Citat från: Cyklisten skrivet 22 april 2008, 21:24:24 PM
Hmm, fast man ska inte behöva säga att man vill ha vuxenbiljett, man säger bara om man vill ha barnbiljett så ändras taxan just för den enda betalning. Om han skulle ifrågasätta priset och säga att han vill ha vuxenbiljett då skulle han få betala barnpriset + vuxenpriset och förlora de 40 kr. Jag har själv varit med om det några gånger, då jag använde rabattkortet, men det blev inga efterkontroller.
En annan intressant fråga är chaufförer som bara släpper in folk utan att ta betalt då deras buss är försenad. Vem får bära ansvaret för sånt? Bara undrar, men sånt ser jag rätt ofta speciellt utanför skolorna på eftermiddagar.

Inom Skånetrafiken ska man säga halv eller barnbiljett, annars blier det vuxen. Om föraren har åsikter på en som vill ha halvbiljett så kan leg krävas. Om detta inte är gjort har föraren godkänt resenären att åka på halvbiljett hela sträckan och kontrollanten kan inte göra något.
I branschen 37 år