Bildgåta, Strömma Turism och Sjöfart...

Startat av Ante, 23 juni 2007, 02:59:38 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ante

Blev en halvtaskig bild, men den duger att ha som bildgåta ;)
Frågan lyder. Hur många fordon (bussar och båtar) kör vid fototilfället för Strömma Turism och Sjöfart?


tomsa

Min gissning är 4, två båtar, två bussar

j-a

1 buss  2 båtar   de två andra bussarna ser ut som en Sl buss å en Bybergare

Omni

Jag tror två huvudsakligen...en båt och en buss.
Den andra bussen tillhör Waxholmsbolaget, och den andra bussen Byberg & Nordin.

Men är frågan en slamkrypare blir det tre, Bybergaren kör som underentreprenör åt Strömma på denna bild -)

Peter Elmheden


Ante

Uffe var väl närmast kan man säga. Svaret är 2 bussar och 1 båt. ;)
Den otroligt fula Open Top MAN:en kör åt Open Top, som i sig är en Strömmatransport.
Båten kör åt Strömma, och likaså Byberg & Nordinbussen (12:an) som är inhyrd till Open Top under sommaren.

I övrigt syns en SL-buss och en båt åt Waxholmsbolaget

/A

tomsa

Attans... att de båda bussarna (som inte är SL-buss) körde för Strömma var ingen tvekan, men så lätt tänkte ja inte att du gjort det, av någon anledning misstänkte jag därför att båda båtarna gick i Strömma-trafik oxå. BLubb. :)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ante skrivet 23 juni 2007, 21:01:17 PM
Den otroligt fula Open Top MAN:en kör åt Open Top, som i sig är en Strömmatransport.

/A

Närmare bestämt körs den av Ekmanbuss, som dock numera ägs av Interbus, som i sin tur ägs av Strömma. Fortfarande drivs väl Ekmanbuss under sitt gamla namn och i princip som ett eget företag. Eller?
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Ante

Nja, den körs av Open Top. Open Top är, vad jag vet, inget Ekmanbolag utan ägs av Strömma.
Ekmanbuss har fått ansvaret att ha hand om Open Topkonceptet i Stockholm, och trafiken har egentligen inget samröre med Ekmanbuss:s trafik.
Detta är vad jag fått höra att trafiken sköts som.

Ekmanbuss drivs fortfarande som ett eget varumärke, men rent juridiskt går (eller kommer att gå) bolaget under Interbus AB. Den nya Starliner II:an är t.ex. reggad på Interbus.
Båda bolagen, Interbus och Ekmanbuss, har väldigt mycket gemensamt idag. T.ex. trafikledning, delvis resebyrå m.m. Blir intressant att se hurvida Strömma kommer att göra när det gäller alla andra bolag man har i koncernen. Däribland nyförvärvet Destination Stockholm.
Borde bli ganska ostabilt, tror jag, att ha flera bolag som egentligen konkurrerar med varandra, som t.ex. Ekmanbuss och Interbus.
/A