Huvudmeny

014 Vilhelmina

Startat av Bussmicke, 19 april 2008, 20:56:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke



Denna buss verkar finnas kvar och har fullmatris numera, hur dags brukar den komma och avgå Umeå?
Kan vara kul att veta för kommande resor i vår/sommar.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Jag har inte sett den under mina senaste besök i staden, därav min undran.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Den gick 16.30 från Vilhelmina på linje 48 när jag var där.

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 19 april 2008, 21:25:38 PM
Du som brukar ha det mesta från norr, du hade den inte på hemsidan.
Jag kunde ej finna den.

Kolla E G Nyberg...

Bussmicke

Fann den och trodde jag skulle hinna radera meddelandet..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Verkar finnas 2 linjevarianter Vilhelmina-Umeå, en linje 14 via Dorotea och en linje 48 via Åsele.

Jona hade bild på den på linje 14, och du på 48.
Alternerar den så är är det inte lätt att veta när den går..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

#6
Varför har man då inte ett linjenummer för hela vägen alt. skyltar dit linjen går?
Passerar den Dorotea åt båda håll?
Annars blir jag inte klok på det hela.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Ahh, studerade tidtabellen för linje 14 och där står Skyltad till..
En detalj jag aldrig tänkt på, har alltid trott man skyltar dit själva linjen går och inte vad bussen går..
Alltid lär man sig nå´t..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jona


Kör en repris på min bild. Avgången från Ume Bstn när jag fotade var klockan 10:10. Antar det är den tiden du ska satsa på att fota den om du är i trakten BM.

Erik kanske vet mer exakt om det är denna tid den ska gå, men dom gånger jag sätt den är det så ja....

/Jona
MVH Filosofen Jona

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 19 april 2008, 22:18:14 PM
Ahh, studerade tidtabellen för linje 14 och där står Skyltad till..
En detalj jag aldrig tänkt på, har alltid trott man skyltar dit själva linjen går och inte vad bussen går..
Alltid lär man sig nå´t..

"Skyltad till" används ofta i tidtabeller där längre linjer tagits med. T.ex i tidtabellen Umeå-Vännäs fanns iaf förr linje 63 med, och det kan ju vara bra att veta att bussen är skyltad "Östersund" och inte "Vännäs", trots att den går från Umeå mot Vännäs och finns (fanns) nämnd tidtabellen för linje 15. Samma sak på linje 12 Umeå-Skellefteå där linje 100 står med under "Skyltad till: Haparanda"

Bussmicke

Jag har fått med Nybergsbussen både i Vännäs och Vilhelmina
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.