"Ny" buss hos Luftfartsverket (Bilder)

Startat av Oskar A, 14 april 2008, 22:53:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

Vid en sväng förbi Wist tidigare ikväll hittade jag denna 8700 som LFV köpte från NNT i januari. Bussen är importerad begagnad och togs i trafik första gången i november 2005.




Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Niclas Rosenius



   Och här kommer det en till som har en annorlunda stripning, men den kommer att ändras till Arlanda Airport på sidan istället för Stockholm pga att folk tror att den går in till Stockholm. Bussen var på vanlig service hos oss den 1 April (OBS inget april-skämt)

   

   

   

   

   //Niclas

Patrik

Citat från: Oskar A skrivet 14 april 2008, 22:53:07 PM
Vid en sväng förbi Wist tidigare ikväll hittade jag denna 8700 som LFV köpte från NNT i januari. Bussen är importerad begagnad och togs i trafik första gången i november 2005.






Fan va snygg, ett rörligt konstverk!

Ulf Rådeström

Bussen har införskaffats som ersättare till den gamla Mercedes O303 som man kört med i "all evighet".


Johan Hansson

Citat från: Oskar A skrivet 14 april 2008, 22:53:07 PM
Vid en sväng förbi Wist tidigare ikväll hittade jag denna 8700 som LFV köpte från NNT i januari. Bussen är importerad begagnad och togs i trafik första gången i november 2005.






Mycket snygg strapning.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Peter Öden

Hej !

BDW 049 är mycket riktigt en import från NNT Gävle.
LFV blev reg.ägare på den 08-01-23 även 1:a reg.datum i Sverige.
05-11-22 första reg. i utlandet.

Mvh Peter Ö

David S

Citat från: Oskar A skrivet 14 april 2008, 22:53:07 PM
Vid en sväng förbi Wist tidigare ikväll hittade jag denna 8700 som LFV köpte från NNT i januari. Bussen är importerad begagnad och togs i trafik första gången i november 2005.





Håller med. Den var riktigt fin.

Johan Hansson

Citat från: Oskar A skrivet 14 april 2008, 22:53:07 PM
Vid en sväng förbi Wist tidigare ikväll hittade jag denna 8700 som LFV köpte från NNT i januari. Bussen är importerad begagnad och togs i trafik första gången i november 2005.




Gula lampan på taket är det för att de kör inne på rullbanorna eller är det ett larm?
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Johan H skrivet 18 april 2008, 16:55:54 PM
Gula lampan på taket är det för att de kör inne på rullbanorna eller är det ett larm?

Antagligen för att den skall kunna gå inne på plattan. Från ett studiebesök med SvOf på Arlanda i början av 1980-talet minns jag att det meddelades att man var tvungen ha saftblandare påslagen för att få köra där.
Saftblandare för att larma om föraren blir överfallen provades väl bara i Södertälje. Men torde väl ganska snart ha kommit på hur fel man tänkt: ett larm skall vara tyst och diskret för att inte göra rånaren ännu mer desperat.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Daniel Söderberg

Jepp det stämmer, måset ha det för att få köra runt på plattan.