Gammal skylt och fråga om UL 884.

Startat av Joachim Wansölin, 11 april 2008, 17:05:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joachim Wansölin

I Ledinge utanför Knivsta hittade jag denna inte alltför nya UL-skylt:





Vid Nor längs samma väg anger hpl-skylten att 884 passerar här. I tidtabellen för linjen kan jag dock inte se att nån tur skulle gå över Ledinge och Nor. Resten av skyltarna längs vägen är bara märkta "Skolskjutshållplats", så Nor är den enda som det står 884 på. Är det gammal märkning eller går det nån "hemlig" tur över Nor?




Stefan P

Hej

Enligt UL hemsida går linje 884 Knivsta Bålstaberg Långhundra tre gånger om dagen är väl mest till för skolbarn, linjen är till för vem som helst.

mvh Stefan P

Joachim Wansölin

Citat från: Stefan P skrivet 12 april 2008, 11:14:10 AM
Hej

Enligt UL hemsida går linje 884 Knivsta Bålstaberg Långhundra tre gånger om dagen är väl mest till för skolbarn, linjen är till för vem som helst.

mvh Stefan P

Ja, jag har tittat i tidtabellen på hemsidan. Men frågan ställde jag eftersom Nor inte ligger längs den sträckning som anges i tidtabellen.

Patrik

Det enda jag vet är att linjen ibland går vidare med skolbarn mot Jansberg från Bålstaberg, inget svar på din fråga dock..

Joachim Wansölin


Niklas Bygdestam

Citat från: Joachim Wansölin skrivet 11 april 2008, 17:05:15 PM




Roligt att det fanns kvar en så gammal skylt :)

Jag trodde att dessa var utrotade vid det här laget. Egentligen härstammar dessa från gamla SJ-skyltar :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Muk

Skolturen som gick på södra sidan om sjön Walloxen kallades "Nor-bussen" när jag gick i grundskolan. Linjen kördes av Bengt Eklunds buss och fanns även med i tidtabellshäftet med linjenummer. Jag har inte tillgång till äldre tidtabellshäften just nu, men dessa skolturer har nog inte haft statisk sträckning genom åren. Hållplats Nor ser ut att ligga vid Olof Thunmans väg och då är skylten en rest från tiden då någon av linjerna till Uppsala angjorde Olof Thunmans väg vid vissa turer. siffran 4 på skylten ser ju ut att ha ett annat typsnitt än 88 så den är nog av yngre datum.

Joachim Wansölin

Citat från: Muk skrivet 16 april 2008, 22:08:04 PM
Skolturen som gick på södra sidan om sjön Walloxen kallades "Nor-bussen" när jag gick i grundskolan. Linjen kördes av Bengt Eklunds buss och fanns även med i tidtabellshäftet med linjenummer. Jag har inte tillgång till äldre tidtabellshäften just nu, men dessa skolturer har nog inte haft statisk sträckning genom åren. Hållplats Nor ser ut att ligga vid Olof Thunmans väg och då är skylten en rest från tiden då någon av linjerna till Uppsala angjorde Olof Thunmans väg vid vissa turer. siffran 4 på skylten ser ju ut att ha ett annat typsnitt än 88 så den är nog av yngre datum.

Aha. Jo, det är vi Olof Thunmans väg.