Konstiga hållplatsnamn

Startat av Stefan P, 08 april 2008, 15:10:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

blyfot

ni kommenterade hästhagen . . . finns ett i Söderfors utanför Tierp.. det mycket omtalade (hos oss i alla fall) för ca 10 till 15 år sedan gick linje 836 dit och vände .. men nu är det som 34:an hela rasket ska rivas....Blyfot

jocke

Vore roligt med ett realtidssystem , Nästa Tjock-anders
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Simon Bertilsson

När man ska åka till släkten i Skarpnäck, är det hållplats "Pungpinan" som gäller. Tydligen har det att göra med ett värdshus som låg där förr och var väldigt dyrt. Det blev alltså en pina för penningapungen.

Jonas M. Bobjörk

Citat från: blyfot skrivet 02 juli 2008, 23:15:25 PM
ni kommenterade hästhagen . . . finns ett i Söderfors utanför Tierp.. det mycket omtalade (hos oss i alla fall) för ca 10 till 15 år sedan gick linje 836 dit och vände .. men nu är det som 34:an hela rasket ska rivas....Blyfot

Det är redan rivet enligt uppgift. Rivningsmassorna skall bli bullervall vid Tierps flygplats.

Åkarns Kalle

Hej Tjock-Anders var en känd auktionist och duktig spelman han bodde i närheten av den hållplatsen

Mvh Åkarns Kalle
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

Nor1

Min sambos Favvo-hållplats ligger i Onsala (Kungsbacka), Vickan, hon heter Viktoria, kallas följdaktligen Vickan  ;)

Mange_buss

Citat från: Anders Bergenfeldt skrivet 02 juli 2008, 06:29:20 AM
Det är lite Word-varning på den här sista bilden.
Går att göra hur stora bokstäver i Wordformat, större än angivet i verktygslisten.
Hittade ett " hemligt kommando" för några år sedan då jag kollade med Ctrl och med Alt kominationen och övriga tangenter.
Markera texten som du vill förstora.Håll ner Ctrl och använd siffran 9 uppe på tangentbordet ovan för bostäverna i och o. Upprepade tryckningar förstorar en bokstav/siffra till ungefär storlek 750.
Sedan får den inte plats på ett A4 längre.Att jämföra med vanliga storlek 72 som är störst på verktyget. Samma sak med att förminska men använd då i stället siffran 8 bredvid.

Skylten Tjock-Anders är inte försedd med vilken linje som trafikeras och ej heller med något zonnummer så jag har mina tvivel på äktheten.Men ett gott försök är det.  ;)

För att lägga på mera bärnsle om namn så finns det en hållplats som heter Sommarstugorna söder om Borgholm.
Förvåningen blev stor första gången en resernär ville åka till Sommarstugorna men han visste inte var den låg.

Mvh
Buss-Anders


Efter allt jag har testat i word, är att få texten sned en utav de svårast grejorna... Jag tror inte att denna bild är word...