Konstiga hållplatsnamn

Startat av Stefan P, 08 april 2008, 15:10:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Maxi i Norrköping tycker jag är lika konstigt som idiotiskt, OK om man skrev ut "ICA Maxi" då, men? - Det är ju inte så att företagsnamn i sin helhet inte existerar som hållplatsnamn direkt =)

Ersa

Citat från: virtual1 skrivet 29 maj 2008, 15:34:30 PM
Maxi i Norrköping tycker jag är lika konstigt som idiotiskt, OK om man skrev ut "ICA Maxi" då, men? - Det är ju inte så att företagsnamn i sin helhet inte existerar som hållplatsnamn direkt =)

Jag vet vilken bussmodell jag vill åka med till den hållplatsen!  :D

Andy

Citat från: Lars Ödlund skrivet 29 maj 2008, 14:26:16 PM
Det finns 4 hpl Hästhagen inom SL området.

Nacka, Gustavsberg, Norrtälje och Uppl-Väsby

Nu får jag lust att vara en jättepetig besserwisser.

Det finns ingen hållplats som heter Hästhagen i Nacka. Det är området 403 slutar i, och följaktligen står det så utanpå bussen och i tidtabellen. Ändhållplatsen heter Östervägen.

I Gustavsberg heter hållplatsen Gustavsbergs Hästhagen.

Men egentligen spelar detta ingen som helst roll, så jag skulle kanske inte ha bemödat mig med att skriva....

Ersa


nimbra

Detta är en lång tråd som jag inte läst genom, men hållplatsen
"Ejgst" vid Strömstad måste vara ett av dom konstigaste namnen
i hela landet.

Karsten

Citat från: Verspieder skrivet 31 maj 2008, 21:02:11 PM
Klipp klipp:



I samma lista med hållplatser att söka resa till/från finns två olika "Nygård" i Södertäljeområdet. Om man söker resa till Nygård hamnar man i vissa fall i Nygård i Nykvarn och i andra fall i Nygård utanför Hölö.
Praktiskt!

Mathias Rickman

Fins en hålplats som heter Vi längst UL 895

Ersa

Eller orten "Via", som torde vara rolig att skylta på destinationsskylten...  ;)
"Hudiksvall via Via"

Zella

Göteborg: Snipen, Valda trekant, Jenny Hill (Historia tack) är några av hpl jag pasera ibland.

Åkarns Kalle

På tal om Via för några år sedan sa någon har glömt vem "Far far E4 till Hudik men farfar Åke åke via Via"
tycker jag är lite roligt

mvh Åkarns Kalle
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

Ersa


Zella

Citat från: Verspieder skrivet 15 juni 2008, 21:40:06 PM
Släktskap med Benny Hill?  ;)

Ha ha är det därför 59:an är så rolig  ;D

Jonas Gustafsson

Citat från: Tomas Fransson skrivet 15 juni 2008, 02:28:33 AM
Göteborg: Snipen, Valda trekant, Jenny Hill (Historia tack) är några av hpl jag pasera ibland.

Inte Jenny Hill utan Jennyhill, står det något annat på hållplatsskylten är det fel...
Låter som någon besutten Partillebo ungefär vid förra sekelskiftet som ville namnge sin villa efter frun och på tidens manér använde ett engelskt efterled (hill=kulle), och sedan fick hela området heta det. Men det är bara en gissning.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Simon Bertilsson

Jag passerade idag genom Fristad, som bjöd på två intilliggande hållplatser med udda namn. Den ena hette Skalle, och den andra hette Intet.  ::)

Bo Rosengren

"Ingentingskogen" (ingen särskrivning!) ska det nog vara. det beror på att skogen heter så.