Två bussar, två bolag, två destinationer......

Startat av bjalle, 20 juni 2007, 21:17:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bjalle

Men samma plats och linje





Under någon av de kommande 2 veckorna kommer samtliga visade bilder som bara funnits i temp katalog för visning hamna där de ska i galleriet.
Så även dessa bilder med som bara är inlagda temporärt

tomsa

Är det så att de olika bolagen har turer med var sin slutdestination, eller lyckades du bara med konststycket att fånga bussarna vid rätt tillfälle? :)

bjalle

Detta är åt två olika håll
Linje 555 går Mellan Kristianstad och Hässleholm och körs av Thygessons Bussar, Veolia Transport Kristianstad samt KarlssonBuss i Vaggeryd (Isaksson Karlsson)
Avtalet för linjen har egentligen Thygessons men efter en kraftig utökning och förlängning vid tidtabellsskiftet i söndags samt nedkortning av SkåneExpressen 9 Ängelholm-Kristianstad till Ängelholm-Hässleholm så får KarlssonBuss köra den andelen turer för det de förlorar på sträckan för Skåneexpressen 9. Veolia Transport körde tidigare en tur från Hässleholm till Kristianstad (dagens enda)
Så numera kör
Thygessons ca 45%
KarlssonBuss ca 45%
Veolia Transport 2 turer åt varje håll om dagen
Thygessons kör blandat Setra, Carrus Fifty samt Lathi Scala
Veolia har jag bara sett köra med ovanstående 8700 ännu.
KarlssonBuss har jag sett köra med en 2 axl Setra samt en 2axl Scania Vest Horisont(?)

Hoppas någon fattar något av min lite konstiga förklaring

Leif D

Förstår inte varför det skulle va så märkligt med olika operatörer på samma linje ??
Hos oss i Östergötland kan alla operatörer förekomma på alla linjer.

Man handlar inte upp linjevis utan omloppsvis, för att på så vis få bättre utnyttjande av resurser.
Märkligt att inte fler länsbolag gör så ?


;-)

christianm

Jag gillar verkligen den övre bilden. Det är mycket som är bra där, alltifrån det gröna i förgrunden, till macken och den höga betongbyggnaden som sticker upp ovanför tvåvåningshuset i bakgrunden. Snyggt!

bjalle

Citat från: christianm skrivet 20 juni 2007, 21:40:09 PM
Jag gillar verkligen den övre bilden. Det är mycket som är bra där, alltifrån det gröna i förgrunden, till macken och den höga betongbyggnaden som sticker upp ovanför tvåvåningshuset i bakgrunden. Snyggt!


Tackar...bara synd att det blev en del brus på bussen

Pickos

1:a Korinthierbrevet 10:15

Niklas Bygdestam

Citat från: Pickos skrivet 20 juni 2007, 22:30:49 PM

"Plötsligt i Vinslöv".
Fina bilder, gillar denna bäst!


Macken bredvid bussen ser lite trevligt nostalgisk ut  :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Andreas Ljungqvist

Mycke härliga bilder Björn, ska bli trevligt att komma tillbaka efter semestern o köra en ny linje.. Din förklaring duger fint..

bjalle

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 20 juni 2007, 22:46:27 PM
Mycke härliga bilder Björn, ska bli trevligt att komma tillbaka efter semestern o köra en ny linje.. Din förklaring duger fint..

Ingen stress på den linjen iaf..Inte kvällstid iaf....Väntetider både i Vinslöv och Önnestad

Edit: Glömde tacka för berömmet ju :)

bjalle


Andreas Ljungqvist

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 20 juni 2007, 22:48:33 PM
Ingen stress på den linjen iaf..Inte kvällstid iaf....Väntetider både i Vinslöv och Önnestad

Edit: Glömde tacka för berömmet ju :)

Låter trevligt ser jag fram emot..

Bussmicke

Även jag får dra mitt Tackstrå till stacken..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.