Volvo-etanolen i Umeå igen (Fråga till Bussmicke)

Startat av bussgrabben, 20 juni 2007, 01:30:51 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bussgrabben

Nu tjatar jag om denna "spökbuss" igen, men när jag surfade runt på Bussmickes hemsida fick jag syn på något intressant på en av hans bilder. Nämligen denna bild från Vasaplan 1997.

Till vänster bakom Flygbussen skymtas denna Volvo Säffle ledbuss som var etanoldriven. Bussen fanns i Umeå bara under en väldigt kort tid och jag har länge försökt få reda på mer information och även bilder.

Bussmicke, du råkar inte ha tagit en bild även på denna buss när du befann dig på platsen? Jag skulle verkligen bli överlycklig om så var fallet och om du hade tid och lust att visa denna.

Bussmicke

Jag ska kolla bara jag kommer ihåg det, man är inte hemma mycket så här års.
Man tar bilder och samlar på hög så man har att leka med på regniga dagar samt höst och vinter.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jeppe Hagelbäck

Citat från: bussgrabben skrivet 20 juni 2007, 01:30:51 AM
Nu tjatar jag om denna "spökbuss" igen, men när jag surfade runt på Bussmickes hemsida fick jag syn på något intressant på en av hans bilder. Nämligen denna bild från Vasaplan 1997.

Till vänster bakom Flygbussen skymtas denna Volvo Säffle ledbuss som var etanoldriven. Bussen fanns i Umeå bara under en väldigt kort tid och jag har länge försökt få reda på mer information och även bilder.

Bussmicke, du råkar inte ha tagit en bild även på denna buss när du befann dig på platsen? Jag skulle verkligen bli överlycklig om så var fallet och om du hade tid och lust att visa denna.

Det är väl en av dem som sedemera blev Linjebuss-Connex-Veolia 0788, 0789 (och ombyggda till dieseldrift)

bussgrabben

Citat från: Bussmicke skrivet 20 juni 2007, 13:24:57 PM
Jag ska kolla bara jag kommer ihåg det, man är inte hemma mycket så här års.
Man tar bilder och samlar på hög så man har att leka med på regniga dagar samt höst och vinter.

Nej, det är dumt att man alltid har så mycket att göra under den tid man egentligen bara vill ta det lugnt :D

Jag håller tummarna att du hittar någon bild när du har tid!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.