Huvudmeny

Liten buss

Startat av Hans Fredriksson, 19 juni 2007, 22:02:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hans Fredriksson

På infarten till Pripjat Ukraina.


Niklas Bygdestam

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 19 juni 2007, 22:02:19 PM
På infarten till Pripjat Ukraina.





Är det på väg till besök i Tjernobyl? Det måste ha varit obehagligt att titta och vistas i detta radioaktiva ställe
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Hans Fredriksson

Enda irritationsmomentet var geigerräknarna. De knattrade som kulsprutor när vi stod 100 meter från Tjernobyls reaktor nr 4.
Radioaktivitet varkern syns, luktar, hörs eller känns. Med andra ord man märket inget mer än att tystnaden är bedövande i Pripjat.
Fler bilder kan ses här (17 sidor):
http://hem.bredband.net/b572399/Tjernobyl/

Fredrik

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 19 juni 2007, 23:27:37 PM
Enda irritationsmomentet var geigerräknarna. De knattrade som kulsprutor när vi stod 100 meter från Tjernobyls reaktor nr 4.
Radioaktivitet varkern syns, luktar, hörs eller känns. Med andra ord man märket inget mer än att tystnaden är bedövande i Pripjat.
Fler bilder kan ses här (17 sidor):
http://hem.bredband.net/b572399/Tjernobyl/

Hej! Jag har tittat igenom alla dina bilder från Pripjat. Det ser ju riktigt skrämmande ut. Var det inte förenat med livsfara att vistas där?

Fredrik

Hans Fredriksson

Nejdå, det är ingen fara.
I min anamnes har jag en hjärtinfarkt som kom ett par månader efter resan. Det har dock inget samband med Tjernobylresan.

Fredrik

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 20 juni 2007, 23:25:40 PM
Nejdå, det är ingen fara.
I min anamnes har jag en hjärtinfarkt som kom ett par månader efter resan. Det har dock inget samband med Tjernobylresan.

Hjärtinfarkt låter inget kul  :(... Men med tanke på den höga radioaktiva strålningen där så borde det ju vara farligt för hälsan att vistas  så nära kärnkraftverket.

Fredrik