Hej!
Igår aktualiserades ämnet verkligen här i Göteborg då många bussar fastnade runtomstaden och blev kraftigt försenade, framförallt efter kl 18 då halkan också slog till efter snöfallet hela dagen och gjorde gatorna ishala. Jag åkte själv med linje 18 och fastnade på Hjalmar Brantings platsen i 50 min eftersom ingen chaufför dök upp när vi kom dit, han satt givetvis fast någonannanstans och trafikledningen svarade inte först efter 25 min. Kom tre bussar och samtliga skulle byta chaufför varav en bara lämnade bussen medans de andra åkte och parkerade bussarna och väntade på avlösaren, liksom helt uppgivet. Här går ju bussarna var 5:e min men nu var absolut ingen i tidtabell. Hur gör man i dessa tillfällen för att köra bussen vidare kan väl å andra sidan vara helt fel då de kanske har gjort sin kör-tid? Men att lämna bussen innan avlösare kommer som jag upplever sker ändå emellanåt här, måste väl vara helt förbjudet?? Nu fick ju folk vänta och vänta att få komma hem och trots alla bussar så hände ingenting, tur det itne är snöfall i Götet oftare för ledbussarna är inte alls anpassade för de förhållandena!