Utsikt från förarplatsen

Startat av Peter Erret, 19 juni 2007, 01:06:59 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Erret

När jag idag efter 10 månaders karantän fick äran att åter besöka Boda och Kalvsvik så träffade jag dessa krabater

vad han försöker att säga mig vet jag inte, troligen "rör inte mina damer" men man vet ju inte, denna buss hade jag på turen var

hamnade sedan vid

och kunde inte låta bli att ta en KRNI-bild.  ;D / Peter

Bussmicke

Citat från: Peter Erret skrivet 19 juni 2007, 01:06:59 AM
När jag idag efter 10 månaders karantän fick äran att åter besöka Boda och Kalvsvik så träffade jag dessa krabater

vad han försöker att säga mig vet jag inte, troligen "rör inte mina damer" men man vet ju inte, denna buss hade jag på turen var

Mycket trevligt, mer än vad jag lyckats med..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Blev det 4 eller 15 backningar vid Kalvsvik för att komma runt med den kärran?
Funkar ju inte att lätta på boggien..

/Fredde

Peter Erret

Fredde, det blev 5 med detta as, idag med 1803 1 backning. / Peter

Fredrik

Fina bilder... I vilken kommun ligger Kalvsviks brygga? Värmdö?

Mvh Fredrik

Fredde

Som jag trodde.. man kommer aldrig runt nånstans med den. Inte ens inne i Slussen. 1803 gick förhållandevis bra sist jag hade den.

Visst ligger det på Värmdö, skickar med en liten kartbit som du kan se det på..



Finns ingen riktig vändplan på den bryggan. Hörnen och baken på bussarna är illa utsatta där.

/Fredde

Fredrik

Tusen tack vad snäll du är!  :D
Kan man åka från Slussen dit ut utan att byta i Nacka eller Gustavsberg?

Mvh Fredrik

KRNI

#7
.

Tobbe

Hej Fredrik. Vissa bussar går direkt till boda från slussen en del är det byten på i kolvik från 474 till 438

Fredrik

Citat från: Tobbe skrivet 20 juni 2007, 19:58:04 PM
Hej Fredrik. Vissa bussar går direkt till boda från slussen en del är det byten på i kolvik från 474 till 438

Vad bra! Tack! Vad är det för linjenummer på den som går direkt från Slussen? Jag ska eventuellt ner i Sommar och då ska jag fara ut till Kalvsvik för det verkar otroligt vackert.  :)

Fredrik

Fredde

Det är linje 438 som går från Slussen vid vissa tider. Andra tider är det byte i Kolvik till samma linje från 474. Du söker enklast rätt resa på http://www.sl.se. Där anger du datum och destinationer.


/Fredde