"Men vad är det jag skådar"

Startat av Martin Maltkvist, 22 mars 2008, 22:48:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

För drygt en vecka sedan promenerade jag hem längs Gillbergavägen och skönjade ett stort åbäke genom buskarna.
Den stora frontrutan kunde bara betyda en sak varför en omgående postering följde och jag blev minst sagt förvånad över vad som sedan dök upp framför mina ögon. Bussen svängde vänster in på nämnda gatan och passerade kort därpå min gamla skola,

Drygt 5 månader tidigare besökte jag faktiskt min förra skola, vid hemgången dök denna Setra upp och jag var inte sen med avtryckarfingret. Det såg ut som att den senare svängde vänster efter plankorsningen längre ner och den bör sannolikt ha varit på väg til busstationen.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Fredde

Ramkvillas Buss 1 stod vid Birka på Stadsgården i Stockholm ikväll.. Denna ser däremot ut att vara 5an.


Martin Maltkvist

Citat från: Fredde_J skrivet 23 mars 2008, 00:21:01 AM
Ramkvillas Buss 1 stod vid Birka på Stadsgården i Stockholm ikväll.. Denna ser däremot ut att vara 5an.


Helt rätt, "Buss 5" står det på skylten i fronten.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin