Concordia Bus, beg.bussar

Startat av Peter Öden, 18 juni 2007, 19:45:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Öden

Hej !

Om man går in på hemsidan och försöker få fram vad det finns för
bussar till försäljning så visas inga objekt. Finns det inga ? eller
vad krävs för att kunna se objekten ??

Mvh Peter Ö

Jan

Visst fnns det, men fordonsavdelningen vill inte skylta vilka det är.
I branschen 37 år

Jo

Blir det inte svårt att sälja om man inte talar om vad man har till salu? Förstår mig inte riktigt på det företaget när det gäller vad som är hemligt och inte. Det mesta styrs ju av upphandlingar och de flesta konkurrenter kan väl rimligtvis räkna ut vilka bussar som ska avyttras. Kan förstå att man av konkurrenhänsyn till exempel inte skulle lägga ut en mängd Swebus expressbussar för att man skulle avveckla en del av linjenätet alternativt byta standrad på bussarna där.

Och om allt nu ärt hemligt vaför har man då gjort detta dokumentet publikt. Här står exakt vilka befattningar och kunskaper som de flesta i ledningen(+ ytterliggare tjänstemän) har och vad de heter. Perfekt för rekryterare och konkurrenter som ska rekrytera ny personal. Dessutom riskerar man råka ut för bedrägeri då man kan presentera sig som någon anställd och på det viset säkert få ut information som man annars inte skulle fått. Låt vara att dokumentet nu är två år gammalt och att ett flertal av personerna slutet av olika anledningar men det har legat där under lång tid och om det gjort någon skada vet jag inte men jag skulle definitvt satt konfidentiellt på ett sådant dokument. Nu har vi i och för sig ofentlighetsprinciper och dyligt i Sverige och vissa av personerna och deras befattningar går ju att få reda på från årsredovisningar och dyligt men absolut inte så omfattande och samlat som deras organisationsdokument.

Dokument över Swebus organisation:

http://www.toni-schonfelder.com/Swebus%20organisationsbemanning%2020050301.pdf