Huvudmeny

Thygessons 32

Startat av Möllers, 17 juni 2007, 22:31:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bjalle

Citat från: Möllers skrivet 18 juni 2007, 00:03:16 AM
Jag är en ligga säker läggre jag fotar turist bussar mer.
Mer åring på Swebus.

Skulle det va för att ett bolag saknar en siffra på bussen?

Möllers

Nä inte det.
Dom heter olicka med blir man lite vilse ibland.
Då vet jag var jag ska kolla då du sa  :)

Andreas Ljungqvist

Citat från: Milan skrivet 17 juni 2007, 23:39:20 PM
Bara o erkänna att det var lite slarv. Thygessons är inte perfekta.
Liksom big deal.
//Milan

Det är inte slarv.. Kanske tidsbrist eller vad som.. Kan ju vara så att man har så mycke att göra att man inte hinner.. Se står det ju ingen stans att man måste ha nummre på sina bussar framförallt inte sina turistbussar, där är lixom inte radio i dom.. Har aldrig sagt att dom är perfekta, det är ingen förutom du Milan

Milan

Milan = Perfekt = Felaktigt påstående. Alla tycker jag är så hemsk, så du kan väl också hänga på vettja! :)

Antagligen har man inte tänkt på att man saknar ett nummer. Eller så flög det av i tvätten. Men att diskutera en sån sak är bara overkille deluxe.

//Milan

Johan B

Grabbar! Attityden tack. Blir så allmänt less på att det blir pajkastning så fort någon råkar formulera sig på ett sätt som kan tolkas värre än det är menat. Om man tänker innan man börjar kasta skit så finns det olika grader av slarv. Heter bussen 232 ja då bör det följdaktligen vara slarv att den är märkt 32 dock under förutsättning att den inte heter 32 bland turistbussförarna och 232 bara är ett nummer i det administrativa, men det kan säkert Andreas reda ut. Att det dock inte är något allvarligt med en utebliven siffra kan nog vi alla enas om. Utgår från att Thygessons prioriterar allvarligare brister framför något som ändå inte fyller någon viktig funktion. Utan att ha någon erfarenhet av Thygessons har jag ändå fått intrycket att de är mycket noggranna med skötseln av sin vagnpark. Kan inte minnas en enda bit silvertejp från Andreas bilder och bussarna ser rena och fräscha ut på både in- och utsida. Så med det som är viktigt slarvar man INTE. 

Möllers

Den heter 32 nu jag hade rätt.

Andreas Ljungqvist

Citat från: Möllers skrivet 19 juni 2007, 18:19:41 PM
Den heter 32 nu jag hade rätt.

Nej det gör den inte Möller, jag måste rätta dig den heter 232...........

Andreas Ljungqvist

Citat från: Johan B skrivet 19 juni 2007, 18:07:59 PM
Grabbar! Attityden tack. Blir så allmänt less på att det blir pajkastning så fort någon råkar formulera sig på ett sätt som kan tolkas värre än det är menat. Om man tänker innan man börjar kasta skit så finns det olika grader av slarv. Heter bussen 232 ja då bör det följdaktligen vara slarv att den är märkt 32 dock under förutsättning att den inte heter 32 bland turistbussförarna och 232 bara är ett nummer i det administrativa, men det kan säkert Andreas reda ut. Att det dock inte är något allvarligt med en utebliven siffra kan nog vi alla enas om. Utgår från att Thygessons prioriterar allvarligare brister framför något som ändå inte fyller någon viktig funktion. Utan att ha någon erfarenhet av Thygessons har jag ändå fått intrycket att de är mycket noggranna med skötseln av sin vagnpark. Kan inte minnas en enda bit silvertejp från Andreas bilder och bussarna ser rena och fräscha ut på både in- och utsida. Så med det som är viktigt slarvar man INTE. 

Attutyd o attityd.. Jag blir oxå less, ska man kalla det för slarv att man inte märker om en buss som egetligen inte behöver ha internummer.. Det fanns 3 likadana innan och då fanns där ju en anledning att ha nummer.. Där är inga siffror som trillat av eller hit eller dit. Dessutm är bussen tillsalu och det gör det ännu mindre lönt att sätta dit en 2'a till.. Pajkastning eller inte tänker jag inte gå in på här.. Vissa saker tar man intern även om det inte går med alla.. Thygessons bussar är o har alltid varit noga med sina bussar så något slarv förekommer inte det kan jag gå i god för.. Kolla gärna SVB som är väl uppdaterad när det gäller Thygessons.. Thygessons bussar 32 är en Carus Fifty som jag visade bild på i samma tråd.. Nu lägger jag ner detta..

Möllers

#23
Ni har rätt nu bryr jag inte om den bussen mer.
Man blir förvirat ibland då får Thygessons skärpa till sig då.
Mycket slarv om Thygessons bussar.

Johan B

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 20 juni 2007, 14:28:24 PM
Attutyd o attityd.. Jag blir oxå less, ska man kalla det för slarv att man inte märker om en buss som egetligen inte behöver ha internummer.. Det fanns 3 likadana innan och då fanns där ju en anledning att ha nummer.. Där är inga siffror som trillat av eller hit eller dit. Dessutm är bussen tillsalu och det gör det ännu mindre lönt att sätta dit en 2'a till.. Pajkastning eller inte tänker jag inte gå in på här.. Vissa saker tar man intern även om det inte går med alla.. Thygessons bussar är o har alltid varit noga med sina bussar så något slarv förekommer inte det kan jag gå i god för.. Kolla gärna SVB som är väl uppdaterad när det gäller Thygessons.. Thygessons bussar 32 är en Carus Fifty som jag visade bild på i samma tråd.. Nu lägger jag ner detta..

Så bussen heter 232, vad är då problemet? Ta inte detta som negativ kritik Andreas men jag tycker att du gör en höna av en fjäder här. Vad jag ansåg om "slarvet" med den saknade 2:an tycker jag att jag var väldigt tydlig med, div att det finns viktigare saker att lägga krut på och att detta är vad Thygessons verkar göra (detta bekräftade du nyss). Inget negativt alls mot företage mao från min sida och jag tror inte att det är så Möller menar heller. 

Patrik

Citat från: Möllers skrivet 20 juni 2007, 15:14:41 PM
Ni har rätt nu bryr jag inte om den bussen mer.
Man blir förvirat ibland då får Thygessons skärpa till sig då.
Mycket slarv om Thygessons bussar.

Man måste ju fan lägga sig i, här står jag helt på Andreas sida, det är väl inget slarv från Thygessons sida? 232 är numret, punkt slut!!

Andreas Ljungqvist

Citat från: Patrik skrivet 20 juni 2007, 17:50:14 PM
Man måste ju fan lägga sig i, här står jag helt på Andreas sida, det är väl inget slarv från Thygessons sida? 232 är numret, punkt slut!!

Tack, skönt att någon mer tänker som jag..

Möllers


Johan B

Eftersom disskussionen kört fast tycker jag vi gräver ner stridsyxan (för denna gång ;) ) och önskar varandra en trevlig midsommar. Trevlig Midsommar!