Huvudmeny

Dagens övningar

Startat av Jonas Strömblad, 17 juni 2007, 21:52:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Strömblad

Tänkte passa på att köra lite buss när vädret ändå inte lämpar sig för båtåkning! Fick en riktig guldtjänst, som började med en 621 från Danderyd till Norrtälje. Därefter...




...en 620 tillbaka söderut till Åkersberga. Goda körtider, här några minuters stopp vid Mora vägskäl.




Gott om tid även i Dyvik!




I Åkersberga var det en timmes rast. Lite krubb i kistan och någon bild på Linjebuss som kör ersättningstrafik på Roslagsbanan. Även någon OmniLink syntes i ersättningstrafiken. Men hur vettigt är det att bara skylta 963?




Efter rasten bar det av på en 626 mot Linanäs. Här väntar vi på färjan i Östanå




Jupiter blev det åt båda hållen. Sprillans ny, har gått i trafik sedan 19 maj! Högt tryck på den leden idag med två färjor i skytteltrafik




Vid färjeläget på Ljusterösidan stod H47A 4310 och väntade på att ta resande till norra ön...




...medan jag fortsatte söderut. Fotostopp (och inväntande av avgångstid) i Tranvik!




Obligatorisk bryggbackning  ;) men jag var tvungen att flytta på bussen...




...för att lämna plats för resande till/från M/S Västan




Återfärden till Danderyd blev bildfri, så när som på denna bilden! Hur fort får man köra här? 50+30 är 80!

/J

PS 4161 var inte planerad på denna tjänsten från början  :) DS

bjalle

Väldigt trevligt svep
Den här typen av svep gillar jag så gärna mer sånt framöver :)

gubben


Kvarne

Mycket trevliga bilder!

Nästa gång du skall köra i Norrort så får du la slå mig en signal!  :D :)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Simon Bertilsson

Det här tycker jag om!
Inte en massa likadana bussar, med olika nummer, fotade på samma plats. Utan ett riktigt reportage med en historia, och bilder från flera ställen. Att jag sen inte har en susning om var vi är, det är en helt annan sak. ;)

Jonas Strömblad


tomsa

Med risk att vara en Messersmith: Det där med dubbla skyltar har jag haft en diskussion med polismästaren i Kungshamn om... Det är alltid den högra skylten som gäller, den vänstra är bara en "repetitionsskylt" som sätts upp för att man ska uppmärksamma en hastighetsändring även om högerskylten är dold.

Spännande dock att förklara för polismannen 100 meter bort, som inte sett skyltarna (det är inte alltid de åker och kollar att skyltningen följer det som står i "loggboken" *harkel*) att det faktistk stod 50 när man åker in i lasermätaren med 52 km / h och de vill skriva ut en lapp på runda 2500 pix...

Fredrik

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 17 juni 2007, 21:52:49 PM
Tänkte passa på att köra lite buss när vädret ändå inte lämpar sig för båtåkning! Fick en riktig guldtjänst, som började med en 621 från Danderyd till Norrtälje. Därefter...




...en 620 tillbaka söderut till Åkersberga. Goda körtider, här några minuters stopp vid Mora vägskäl.




Gott om tid även i Dyvik!




I Åkersberga var det en timmes rast. Lite krubb i kistan och någon bild på Linjebuss som kör ersättningstrafik på Roslagsbanan. Även någon OmniLink syntes i ersättningstrafiken. Men hur vettigt är det att bara skylta 963?




Efter rasten bar det av på en 626 mot Linanäs. Här väntar vi på färjan i Östanå




Jupiter blev det åt båda hållen. Sprillans ny, har gått i trafik sedan 19 maj! Högt tryck på den leden idag med två färjor i skytteltrafik




Vid färjeläget på Ljusterösidan stod H47A 4310 och väntade på att ta resande till norra ön...




...medan jag fortsatte söderut. Fotostopp (och inväntande av avgångstid) i Tranvik!




Obligatorisk bryggbackning  ;) men jag var tvungen att flytta på bussen...




...för att lämna plats för resande till/från M/S Västan




Återfärden till Danderyd blev bildfri, så när som på denna bilden! Hur fort får man köra här? 50+30 är 80!

/J

PS 4161 var inte planerad på denna tjänsten från början  :) DS

Det var länge sen man fick åka Volvo B10M Säffle Ledvagn... Skulle inte sitta dumt...

Jeppe Hagelbäck

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 17 juni 2007, 21:55:32 PM
Väldigt trevligt svep
Den här typen av svep gillar jag så gärna mer sånt framöver :)

Instämmer, trevliga bilder!

/Jeppe