Swebus Björknäs i sommar

Startat av Karsten, 17 juni 2007, 20:05:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Karsten

I morgon ska jag köra 401an i rusningen för första gången. Kör Björknäs ännu mer på 401 nu i sommar? Tidigare har vi bara kört i mellantrafiken... Vet någon varför?

Fredde

Inte en aning.. Jag har en tur på mitt schema i Mölnvik på 401 till Flatenbadet vid 14.30-tiden. Om det är i rusningen eller ej är fritt att bedömma.

/Fredde

Karsten

Citat från: Fredde_J skrivet 18 juni 2007, 00:49:51 AM
Inte en aning.. Jag har en tur på mitt schema i Mölnvik på 401 till Flatenbadet vid 14.30-tiden. Om det är i rusningen eller ej är fritt att bedömma.

/Fredde

Nja, det är väl som vanligt. Min vända är 17.20 från Slussen, retur 17.52 från Ekstubben.

Peter Erret

Det förefaller som om Nacka/Värmdö har fått en ökad tilldelning av 401:or i år då denna linje förekommer på många förarspecar. / Peter

Karsten

Citat från: Peter Erret skrivet 20 juni 2007, 02:50:46 AM
Det förefaller som om Nacka/Värmdö har fått en ökad tilldelning av 401:or i år då denna linje förekommer på många förarspecar. / Peter

Jo, mitt första pass idag består enbart av sura Ältastyrningar. Dock premiär till Flatenbadet..

Fredde

Jag körde Flatenbadet en gång förra året bara.. Då var det ösregn ;D

Tror jag hade max 10 pers när jag kom till Slussen... Och dom hoppade inte på där direkt  ;)

/Fredde

Fredrik

401:an åkte jag varje dag när jag bodde i Älta...:P Mysig linje förbi Sickla och Hellasgården och allt det där...  ;)

Fredde

Möjligt... Sen ska man väga in som chaufför hur linjen är ur fler perspektiv än vad man ser ut genom ett fönster på vägen till slutstation... :-X

/Fredde

Karsten

Två vändor Flaten blev det idag. Strålande sol och körningar mitt på dagen, dock blev summan 0 till/från Flaten. Däremot höll fem tonårskillar på cykel på att råka illa ut när de i stort sett körde in i bussen min.

Lars Ö borde veta hur stort underlaget är för att köra till Flaten med 401an, förr gick den ju dit året om. Det känns som om de flesta som ska åka kommunalt till Flaten numer tar 811/816.

Jonas M. Bobjörk


Karsten

Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 20 juni 2007, 23:20:33 PM
Hur kul är Ältas rondeller?

Dötrista! Precis som Sicklas rondeller och gupp..

Karsten

Citat från: Lars Ödlund skrivet 20 juni 2007, 23:28:32 PM
Ja hur det var fram till 2005/sommaren 2004 vet jag. Vem som helst med ATR behörighet kan ju enkelt ta fram statistik för tex förra sommaren, ditt fackombud tex, jag har bara aktuell ATR data för de områden som varit föremål för upphandling 2005-2006-2007.

Eftersom restiden via Slussen är aningen längre än via Skarpnäck har mycket riktigt andelen badare flyttats över till 811/16 under 2000 talet, det är min uppfattning, nu är det ingen större kostnad att köra turena till Flaten istf Ekstubben under dagtid, se det som en service, dessutom är det trevligare att stå där jmf med "Stubben" tycker då jag.

//Lars

Ja visst! Jag ser det absolut inte som något negativt att rulla över motorvägen till badet. Misstänkte att det anses mest som en billig annonserad bonus.

Fredde

Sen kan man ju enbart skylta "Flatenbadet" istället för "Flatenbadet via Älta"... Någon som känner sig träffad från dagen?  ??? :)

Karsten


Fredrik

Citat från: Karsten skrivet 20 juni 2007, 23:33:45 PM
Dötrista! Precis som Sicklas rondeller och gupp..

Hur tätt är det inte mellan hållplatserna i Sickla med 401:an då?  ::)

Fredrik