Frågor om Orusttrafiken

Startat av Anders Lundén, 17 juni 2007, 18:50:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Lundén

Jag hoppas här finns någon/några som kan hjälpa mig med lite Orustfrågor..

119   SHF046   K-Setra S319GT-HD         2001
610   TWX082   MAN Lion´s Coach R08         2003
611   TWX100   MAN Lion´s Coach R08         2003
612   UFZ825   Scania K124EB6X2/Irizar Century 2004
De här 4 bussarna har varit avställda i flera år, finns de kvar i landet?
Om ja, varför säljs de inte? Och var är de uppställda?
Om nej, någon som har en idé om vilket land de rullar nu?

??   TGR313   Volvo B9R 4x2/Carrus          2006  BK Häcken spelarbuss
Vilket inv.nr har denna buss? Och vilken Carruskaross har den?

Jag har noterat att det i Skövdetrakten ska finns 5 st Mercedes-bussar (22-psg) för skoltrafik. Och att dessa skulle ha inv-nr 238-242.
Är denna uppgift riktig?
Vilka reg-nr har i så fall bussarna? Vilken lackering? Var bor dem?

Har också noterat bussar 91 o 93 som ska finnas på Orust i Henån. Dessa ska vara vitlackerade med Orustdekor.
Finns dessa bussar?
I så fall, fabrikat? Reg-nr? osv..
Finns kanske 92 o 94-- också?

Tackar på förhand för den hjälp ni kan ge mig.

Peter Öden

Hej !

Har bara ett par enstaka svar på dina frågor Anders.

238-242 är mycket riktigt 22 pass. skolbussar. har dem noterade på Kungälv, ??

TGR 313 står sedan 06-08-31 regad på Vlo Bussar AB. Karosstyp Volvo 9700 H.

Mvh Peter Ö

Greger Larsson

612 (och 613) används i Norge sedan 2004, kaross Irizar PB.
610 och 611 ska vara nummerändrade till 110 och 111 men är helt riktigt avställda(används möjligen även de i Norge?)

tomsa

Orusttrafiken har tydligen tagit över en depå strax söder om Hultafors/Olsfors...

Staffan Sävenfjord

Citat från: tomsa skrivet 17 juni 2007, 20:56:29 PM
Orusttrafiken har tydligen tagit över en depå strax söder om Hultafors/Olsfors...

Du tänker inte på den gamla depån som de skaffade när de fick skolbusstrafiken i Bollebygd? Den ligger vid Råssa och det är närmare Bollebygd än Olsfors. Ungefär vid Grönkullen - eller om man hellre vill vid den nya mötesstationen på järnvägen Göteborg-Borås. Den som felaktigt heter Rödberg - borde vara Röberg efter gården som ligger bredvid. Rödberg däremot ligger ganska nära Olsfors.
Depån syns mycket bra från gamla riksväg 40.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

tomsa

Jag får titta efter nogare när jag åker förbi nästa gång Staffan, noterade ett större antal Orusttrafikenbussar ståendes innanför staketet när jag var på väg hem från Sandared och det var bäcksvart ute, vet bara att vi passerat Hultafors/Olsfors.

Det är säkert samma depå du menar, har dock aldrig sett bussar stå där förut, bara arbetsmaskiner. Har för mig det står något om "Gatukontoret" på byggnaden bredvid bussarna.

Staffan Sävenfjord

Citat från: tomsa skrivet 22 juni 2007, 18:45:40 PM
Jag får titta efter nogare när jag åker förbi nästa gång Staffan, noterade ett större antal Orusttrafikenbussar ståendes innanför staketet när jag var på väg hem från Sandared och det var bäcksvart ute, vet bara att vi passerat Hultafors/Olsfors.

Det är säkert samma depå du menar, har dock aldrig sett bussar stå där förut, bara arbetsmaskiner. Har för mig det står något om "Gatukontoret" på byggnaden bredvid bussarna.

Ja, då är det samma depå. Den ligger alltså lite närmare Bollebygd än vad man kunde få intryck av utifrån det du skrev. Den togs väl i bruk i augusti förra året.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

tomsa

Åh, bugar och bockar för klargörandet Staffan. Den där vägen går som i sömnen när jag kör, oavsett tid på dygnet. Bara 4-benta höga saker som kan väcka uppmärksamheten, förutom ett oupptäckt bussgarage. Får försöka ta mig dit och föreviga ekipagen vid lämpligt tillfälle senare.