Huvudmeny

snart över

Startat av AJ Anders Johansson, 12 mars 2008, 15:02:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AJ Anders Johansson


Wolfie

Snarare, när kommer det?

Simon Bertilsson

Citat från: Wolfie skrivet 13 mars 2008, 10:36:54 AM
Snarare, när kommer det?

Ja, vad är det där vita på marken?  ???

Martin Maltkvist

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 13 mars 2008, 12:00:01 PM
Ja, vad är det där vita på marken?  ???
Det undrar jag också.
Rademachergatan under 2007 års sista timme:

Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Tobbe

Jag tror det är snö

Simon Bertilsson


Niklas Bygdestam

Citat från: AJ Anders Johansson skrivet 12 mars 2008, 15:02:02 PM


Jag får en känsla av Södermanland när jag ser den här bilden. Någonstans mellan Södertälje och Nyköping, gissningsvis söder om Järna. Har många gånger kört på E4 från Uppsala och söderut och passerat dessa avsnitt så det är därför jag tycker det här känns så bekant. Men jag kan ha fel
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

AJ Anders Johansson

Du ser Nyköpings avfarten längre fram

Niklas Bygdestam

Citat från: AJ Anders Johansson skrivet 15 mars 2008, 10:56:32 AM
Du ser Nyköpings avfarten längre fram

Då hade jag rätt. Och nu när jag dessutom vet exakt var det är så känner jag precis igen mig. Här har jag verkligen kört många gånger :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Henrik Palmqvist

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 15 mars 2008, 11:18:09 AM
Då hade jag rätt. Och nu när jag dessutom vet exakt var det är så känner jag precis igen mig. Här har jag verkligen kört många gånger :D
Tyckte också att det liknade E4:an södergående innan Nyköping, men tyckte det verkade lite smalt. / Henrik

Tobbe


Bengt Jönsson

Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 15 mars 2008, 11:56:52 AM
Tyckte också att det liknade E4:an södergående innan Nyköping, men tyckte det verkade lite smalt. / Henrik

Motorvägen förbi Nyköping är en av landets äldsta.  Trafikplats "Hållet" (mot Skavsta bl.a) är byggd som en gammal "tysk trumpet" med mycket tvära av- och påfarter.  Tills för några år sedan så var också påkörningen norrut av typisk "vänstertrafiksnitt".

/Bengt

Daniel Söderberg

Usch där har man råkat ut för otroligt grym sidvind när man kommit med bil och vagn när det vart glashalt.
Det finns några härliga partier som inte är speciellt roliga runt nyköping när det ser ut så där ungefär.
Dessutom tappade jag fokus lite när jag kom över krönet och såg att bilar gått av på lilla vägen till höger om man kommer från Nyköping sett då som jag gjorde.

Koffe

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 01 maj 2008, 18:01:41 PM
Motorvägen förbi Nyköping är en av landets äldsta.  Trafikplats "Hållet" (mot Skavsta bl.a) är byggd som en gammal "tysk trumpet" med mycket tvära av- och påfarter.  Tills för några år sedan så var också påkörningen norrut av typisk "vänstertrafiksnitt".

/Bengt
Om jag inte minnns fel är avfarten innan söderifrån "kungsladugården" byggd för vänstertrafik! "Hållet" är riktigt tvär, tur att det inte blev ishalka där i vintras när man skulle vika ner med fullt ekipage!  :)

Men Nyköpings trakterna verkar ha varit vinterns köldhål!!

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.