Stadstrafiken i Karlskoga - vem är entrepenör?

Startat av virtual1, 16 juni 2007, 18:15:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Funderar på att göra en liten värmlandsresa igen, med ev. ett stopp i Karlskoga, men vem är entrepenör för stadstrafiken där? F.ö. nån som vet vad som hänt med kollplatsen.com - ligger helt nere då jag försöker nå den IAF, eller har värmlandstrafik bytt adress?

christianm

När jag var där förra sommaren var det Vänerborgs linjetrafik som körde. Trafiken var inte särskilt omfattande mitt på dagen mitt i sommaren men det blev några OmniLink-bilder iaf...

Hagri

Citat från: virtual1 skrivet 16 juni 2007, 18:15:51 PM
F.ö. nån som vet vad som hänt med kollplatsen.com - ligger helt nere då jag försöker nå den IAF, eller har värmlandstrafik bytt adress?

Den fungerade i går så det är säkert något tillfälligt.

Patrik

Citat från: virtual1 skrivet 16 juni 2007, 18:15:51 PM
Funderar på att göra en liten värmlandsresa igen, med ev. ett stopp i Karlskoga, men vem är entrepenör för stadstrafiken där? F.ö. nån som vet vad som hänt med kollplatsen.com - ligger helt nere då jag försöker nå den IAF, eller har värmlandstrafik bytt adress?

Kolla Vänersborgs linjetrafik på min sida så får du svaret.

Clabbe

VTAB har skaffat ny adress: www.varmlandstrafik.se men den fungerade inte heller i skrivandes stund.
Det är säkert överbelastad i samband med tidtabellskiftet.

/C

Staffan Sävenfjord

Citat från: christianm skrivet 16 juni 2007, 19:34:37 PM
När jag var där förra sommaren var det Vänerborgs linjetrafik som körde. Trafiken var inte särskilt omfattande mitt på dagen mitt i sommaren men det blev några OmniLink-bilder iaf...


Skall man vara riktigt noga så är det Buss i Väst som har kontraktet. Men Vänersborgs Linjetrafik är delägare i Buss i Väst och det är mycket riktigt de som kör. Bussarna och trafiken togs närmast över från Söne Trafik, som i stället fick köra den trafik som Buss i Väst vann i området kring Lindesberg och Kopparberg för ett antal år sedan.
Det borde väl snart vara dags för ny upphandling i området. Buss i Väst har kört där i minst fem år nu.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bussmicke

Citat från: Clabbe skrivet 17 juni 2007, 00:50:45 AM
VTAB har skaffat ny adress: www.varmlandstrafik.se men den fungerade inte heller i skrivandes stund.
Det är säkert överbelastad i samband med tidtabellskiftet.

/C

Äntligen en riktig adress istf. det där drabblet Kollplatsen eller vad det hette.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.