|
Tobbe L
|
 |
« Svara #300 skrivet: 12 Juli 2010, 12:06:48 » |
|
stort skåp och liten hytt va fult
men fan så hälsosamt och effektivt, det blir ett trappsteg mindre att klättra på varje gång man ska in och ur..
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
VJXbend
|
 |
« Svara #301 skrivet: 12 Juli 2010, 19:59:46 » |
|
Här kommer 3 bilder från mig   Volvo FM7, Isakssons Åkeri I Lekeryd AB  Volvo FM10, Allbärgaren I Jönköping AB  Volvo FH, Roland Johanssons Möbeltransporter AB
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Mattias Möller.
|
 |
« Svara #302 skrivet: 12 Juli 2010, 20:05:37 » |
|
Fina bilar du plåtade 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
fontheking5
|
 |
« Svara #303 skrivet: 15 Juli 2010, 19:48:51 » |
|
Mötte Ekdahls Åkeris Volvo NH12 idag , zoomade för lite så jag fick beskära bilden i efterhand , blir aldrig bra , sen är där fel på den här kameran så bilderna blir väldigt brusiga redan vid iso 100 . = något är fel.
|
|
|
|
|
Loggat
|
Scania V8 The Sound Of Music. * A Real Truck Comes From America. * No Truck Show Whitout Rain
|
|
|
|
SimonB
|
 |
« Svara #304 skrivet: 15 Juli 2010, 22:36:32 » |
|
men fan så hälsosamt och effektivt, det blir ett trappsteg mindre att klättra på varje gång man ska in och ur..
...och FM-hytten är mycket behaglig att köra. Personligen tycker jag att man sitter lite väl högt upp i FH. Det svajar, och man har dålig koll på vad som händer nära en på marken.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
svenerik eklund
|
 |
« Svara #305 skrivet: 15 Juli 2010, 23:11:23 » |
|
Mötte Ekdahls Åkeris Volvo NH12 idag , zoomade för lite så jag fick beskära bilden i efterhand , blir aldrig bra , sen är där fel på den här kameran så bilderna blir väldigt brusiga redan vid iso 100 . = något är fel.
Snabb gissning på anledning till brus! Du sitter i ett fordon i rörelse.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
the0fiskis
|
 |
« Svara #306 skrivet: 18 Juli 2010, 21:45:52 » |
|
några bilder fårn min resa (till och från = okänt tills bildgåta löst)  
|
|
|
|
|
Loggat
|
är en kille på 15 år som är amatör fotograf linje 465 är linjen som har allt och ger allt går under samma namn i alla forum stolt DYSLEXISKER. http://www.dyslexi.info/
|
|
|
|
bm1113
|
 |
« Svara #307 skrivet: 20 Juli 2010, 17:09:04 » |
|
här kommer en film från ett vägbygge ovanför Koskullskulle (Gällivare) där de bla var en Volvo FH16 700 8x4 med tipptrailer och en Volvo FM tridem med lastväxlare  filmades i samband med att jag och Rille var på fotorunda i Gällivare och aitik http://www.youtube.com/watch?v=je9_sBnLtx4Ni får ursekta för skaket men mycket zoom på frihand tillsammans med mygg är inte så bra kombination
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Drängen
|
 |
« Svara #308 skrivet: 20 Juli 2010, 19:27:08 » |
|
Ofiskis, verkar som du åker 45:an genom Dalarna. Reijo håller väl till i norra Dalarna, och den bilden påminde om Mora.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Dson
|
 |
« Svara #309 skrivet: 22 Juli 2010, 19:14:08 » |
|
Två bilder på bilen jag kör från och med den här veckan och fram till slutet av augusti...   Kl 05.50 imorse, precis ankommit till dagens första kund och börjar lossa   Senare under dagen, kort stopp för toabesök i Röstånga...  Observera att jag INTE är Skåning, det syns tydligt på särskillt den sista bilden 
|
|
|
|
|
Loggat
|
Turn on your headlights! If you don't like what you se, turn 'em off!
|
|
|
|
SimonB
|
 |
« Svara #310 skrivet: 22 Juli 2010, 19:31:25 » |
|
Observera att jag INTE är Skåning, det syns tydligt på särskillt den sista bilden  Vänta bara en månad. Sen kan man ta jämtlänningen ur Skåne, men inte Skåne ur jämtlänningen! 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Dson
|
 |
« Svara #311 skrivet: 22 Juli 2010, 19:36:56 » |
|
Vänta bara en månad. Sen kan man ta jämtlänningen ur Skåne, men inte Skåne ur jämtlänningen!  Snarare så att du kommer ha en svag norrländsk brytning om en månad 
|
|
|
|
|
Loggat
|
Turn on your headlights! If you don't like what you se, turn 'em off!
|
|
|
|
Drängen
|
 |
« Svara #312 skrivet: 22 Juli 2010, 22:29:19 » |
|
Vänta bara en månad. Sen kan man ta jämtlänningen ur Skåne, men inte Skåne ur jämtlänningen!  Fy Simon, fy!!!;-) Bry dig inte om dom Dson, dom är bara avundsjuka på oss.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
|
bm1113
|
 |
« Svara #314 skrivet: 22 Juli 2010, 23:21:40 » |
|
tycker de behövs lite större bilar här  några bilder från Erikssons bil i Gällivare FL10  FM  fast dom var ju små  nu börjar det ju likna något   och nudå  split ny 4axlad FH16 med SLP flak tror de är 2,70 breda och lastar totalvikt på kring 70 ton och vi såg totalt kring 5 eller 6st nya liknande bilar som denna på erikssons bil 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|