Ja just! Den riktigt löjliga skyltningen "E4 Södertälje" på påfarter i Stockholm (t.ex. vid Tomteboda), istället för den enkla "E4 S". Inte visste jag att världen var platt och tvärslutade i Södertälje? 
Jag tycker inte den skyltningen är löjlig. Folk (inte på detta forum alltså) har i allmänhet dålig koll på väderstreck, men många vet nog däremot att de ska köra mot Södertälje(eller Uppsala om man ska norrut på E4).
En annan sak jag tänkt på är hur många som kör E20 när de ska till Gbg från Sthlm (eller vice versa)? När du kör igenom Södertälje dyker en avfart upp:
E20 Göteborg/Strängnäs. De som inte har så bra "koll" kör givetvis denna väg. Vilket straffar sig med en längre och sämre väg än att köra Jönköping-Borås. Samma sak i Göteborg: Folk kör mot
E20 Stockholm istället för
27/40 Jönköping.
Nu tänker ni kanske att "det finns ju kartor" o s v. Men jag vet många exempel på folk som valt "fel" väg.
Mitt förslag är att ha Örebro som "delmål" för E20 precis som Sundsvall och Stockholm för E4. Vid ovan nämnda avfart i Södertälje ska det stå
Södertälje/Örebro och längs utfarterna från Göteborg
Alingsås/Örebro. Bra eller dålig idé?